O klientovi

Adicare je psychologická a psychiatrická klinika se dvěma ordinacemi v Praze. Zaměřuje se především na léčbu závislostí, úzkostí a syndromu vyhoření.

Problém, se kterým klient přišel

Klinika Adicare se dlouhodobě spoléhala na reklamy Google. Bohužel v květnu 2018 Google zakázal reklamy na služby pro pomoc závislým. Stávající kampaně ještě několik měsíců běžely, ale postupně byly Googlem vypínány. Adicare proto přišlo za námi, abychom stávající marketingový mix doplnili o SEO, které mělo výpadek leadů z Google kampaní nahradit.

Naše řešení

Analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov nám i klientovi přinesla cenné informace o struktuře, hledanosti a konkurenčnosti klíčových slov v jeho oboru. Kromě toho jsme díky ní identifikovali zajímavá témata, která uživatelé často hledají, ale nedostávají na ně dostatečně kvalitní odpověd, například:
“Jaké jsou projevy panické ataky?”
“Jak léčit úzkost u dětí?”
“Jak poznat závislost na alkoholu?”

Technická analýza

Technickou analýzou jsme odhalili několik problémů na webu, především nedostatečnou rychlost na mobilech a také problémy s indexací. Všechny problémy jsme ve spolupráci s webmasterem odstranili.

Obsah

Díky odbornosti klienta na blogu pravidelně vycházely články na tato a další témata, která odpovídala na časté otázky hledajících a tím zvyšovala autoritu webu. Kromě pravidelného publikování na blogu jsme provedli také úvodní rozšíření obsahu o meta popisky a popisky obrázků.

Linkbuilding

Pro linkbuilding jsme oslovili vysoce relevantní weby, díky kvalitě obsahu se nám podařilo umístit článek například na web benu.cz. Získali jsme také odkazy na wikipedii, které sice nemají přímý vliv na Google roboty (jsou takzvaně “nofollow”, robot skrz ně nepokračuje dál), Google je však dokáže v hodnocení autority webu zohlednit.

Reporting

Naši aktivitu i dosažené výsledky si klinika Adicare může snadno ověřit díky online reportingu v programu Google Data Studio, který je napojen nejen na nástroje Google, ale také na SEO nástroje.

Výsledky

  1. Meziroční nárůst neplacené návštěvnosti z vyhledávačů o 368 %
  2. Náklady na novou návštěvu 0,72 Kč – o 90 % nižší než náklady na srovnatelnou návštěvnost z PPC kampaní.
  3. 10 – 20 nových pacientů každý měsíc.

Další kroky

Postupně rozšiřujeme okruhy klíčových slov a přidáváme nová na základě dosažených výsledků a obchodních plánů kliniky Adicare. Pozice nových klíčových slov díky vysoké autoritě webu rostou rychleji, než na začátku spolupráce. Například “online terapie” nebo slova kolem poruch příjmu potravy dosáhla prvních stránek už po dvou měsících optimalizace. Kampaň jsme rozšířili také na Facebook a spolupracujeme na redesignu webu.