Vývoj slevových portálů – jak se bránit nekalé konkurenci?
Tento článek je druhý v pořadí z etapy „O slevových portálech“, který přináší zajímavé úryvky a výňatky z mé diplomové práce na toto téma. První článek o historii slevových portálů, jak to celé začalo si můžete přečíst zde.
Dnes se podíváme na aktuální téma z posledních měsíců a tím je boj s nekalou konkurencí. Zkrachovalých portálů v insolvenci, naštvaných klientů, ale i podvodných dodavatelů neustále přibývá. Mnoho afér se již dostalo i do televizních zpravodajství a bohužel naší společnosti jakožto přednímu dodavateli systémů pro slevové portály se problémy také nevyhnuly. Kromě toho, že jsme přišli u několika zkrachovalých slevových portálů o klienty a v některých případech i o pohledávky vůči nim, tak se na nás čím dál tím více ostatních (těch přeživších a poctivých) klientů obrací s dotazem jak se mohou odlišit, jak mohou bojovat s tímto náporem nepoctivců a nekalé konkurence?
Zde je několik velmi jednoduchých tipů jak jednoduše a rychle zdůvěryhodnit svůj slevový portál nebo své podnikání + jak se bránit proti nepoctivcům:
ASOCIACE PORTÁLŮ HROMADNÉHO NAKUPOVÁNÍ
Ke konci roku 2011 vznikla ASOCIACE PORTÁLŮ HROMADNÉHO NAKUPOVÁNÍ, která sbírá stížnosti spotřebitelů a eviduje nečestné provozovatele na tzv. blacklistu.
Asociace dále poskytuje svým členům certifikaci „garance spokojených zákazníků“. U svých členů mimo jiné vyžaduje pojištění voucherů. To zahrnuje pojistku proti úpadku koncového poskytovatele služeb.
- Odkaz na ASOCIACE PORTÁLŮ HROMADNÉHO NAKUPOVÁNÍ: http://www.nakupujemehromadne.cz/
Bloklist
Dalším nástrojem, který byl vytvořen v průběhu roku 2012 pro podporu a rozvoj tohoto odvětví několika nejsilnějšími portály na trhu je tzn. Blocklist – Černý seznam partnerů slevových serverů. Seznam sdílí negativní informace o dodavatelích slevových portálů – kteří se většinou snaží svůj podvod replikovat napříč všemi slevovými portály. Tento nástroj tedy pomůže jeho členům v identifikaci podvodníka ještě před tím, než s ním navážou spolupráci. V momentě, kdy jeden slevový portál odhalí podvodné jednání svého dodavatele díky tomuto nástroji dá vědět ostatním zapojeným provozovatelům a ti s ním již nebudou spolupracovat. Za první měsíc provozu tohoto nástoje bylo v databázi evidováno již více než 70 podvodných firem / dodavatelů.
- Odkaz na Bloklist: http://bloklist.cz/
Pojištění voucherů proti úpadku
Velmi dobře (kladně) je přijímána informace o pojištění Voucherů proti úpadku slevového portálu a poskytovateli slevy. Více o této možnosti se můžete dočíst na stránkách již zmíněné ASOCIACE.
Odkaz přímo na stránku pojednávající o možnostech pojištění voucherů: http://www.nakupujemehromadne.cz/sekce/pojisteni
Další rady a doporučení, které vám pomohou stát se důvěryhodnějším než konkurence
- Dále doporučujeme postupy, které platí u eshopů. Tedy například členství v Asociaci APEK.
- Pokud porfolio produktů umožňuje prezentaci na portále Heureka, tak určitě implementaci Heureka recenzí (Tzv. Ověřeno zákazníky) a další podobné nástroje.
Pokud vás zajímá více o naší slevové aplikaci, referencích a možnostech této aplikace, podívejte se na satelitní web http://www.slevova-aplikace.cz/ věnovaný pouze našeho hotovému řešení slevového portálu.
Další zajímavé odkazy k tématu:
– http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/166731-slevove-servery-slucovanim-bojuji-proti-nekale-konkurenci/
– http://byznys.lidovky.cz/seznam-pochybnych-prodejcu-je-na-svete-vytvorily-jej-slevove-servery-1eh-/moje-penize.asp?c=A120618_145617_moje-penize_rka
-
V další části seriálu o slevových portálech se podíváme na...
-
Víte jaká jsou specifika a z nich vycházející rizika slevových portálů?
V dalším díle ze seriálu o slevových portálech se podíváme... -
Automatické zveřejnění slev na Facebooku
Pokud provozujete slevový portál, je prakticky nutností mít i vlastní...