Zúčastnili jsme se Digital Summitu 2014. Jaký byl?
Velký. Kdybychom měli zhodnotit jedním slovem, pak prostě „velký“. Ostatně v pražském Kongresovém centru vše působí buď velkým dojmem, nebo zavání průserem. A i když se názory na internetu různí, DS2014 byl spíše tou první variantou.
DS2014 byl určen především začátečníkům v oblasti online marketingu. Škálou svého programu postihoval drtivou většinu toho, co by mohlo vést (či alespoň nasměrovat) začínající podnikatele k úspěchu.
Před devátou ranní byly šatny Kongresového centra v obležení. Organizátoři měli vše velmi dobře připraveno (alespoň co se týče období před začátkem konference), a tak z pohledu běžného návštěvníka nedocházelo k žádným zmatkům.
Pořadatelem i průvodcem celé akce byl David Kirš, podnikatel v oblasti online marketingu a „motivace“ – lze-li to takto nazvat. Pro někoho možná sporná postava, každopádně své příspěvky měl skvěle připraveny, dokázal zaujmout i strhnout. Sám se ujal i prvního tématu označovaného jako info marketing.
Martin Mikláš, slovenský blogger, se věnoval přínosu blogu jakožto propagačního a komunikačního nástroje společnosti.
Problém ale nastal u Michala Kyselici, který měl přednášku na téma video marketingu. Zde se dá hovořit skutečně o fiasku, neboť do té doby vypadávající internet se odporoučel zcela, takže Michal neměl co ukázat a musel improvizovat. To se příliš nepovedlo, což je škoda, přitom právě video marketing je jednou z dynamicky se rozvíjejících oblastí marketingu i samotné komunikace s klienty.
Po každém bloku přednášek, které spolu tématicky souvisely, navazovala panelová diskuze. Do té mohli návštěvníci přispívat přes online službu, nicméně ne každému se to podařilo pro špatný signál v Kongresovém centru a neexistující wi-fi připojení.
Následovaly přednášky na téma SEO, e-book marketingu a email marketingu, které svým obsahem mohly překvapit jen skutečné začátečníky. Po obědové přestávce přišly ale na řadu techničtěji zaměřené přednášky (ze které trochu vypadává Facebook marketing, kde jsme se sice dozvěděli o existenci nejznámější sociální sítě a pár zajímavých statistických dat, ale opět chyběly online ukázky). Přednáška Martina Kaliny o PPC a Data based marketing Jiřího Svobody však byly už podstatně zajímavější – a to nejen díky schopnostem a zábavnosti řečníků, kteří dokázali vytrhnout z únavy početné publikum, ale i připraveností přednášek a připravenými ukázkami.
Pravým opakem byl host konference Pavel Hanousek se svým tématem Mobile apps marketing. Vyprávěl o procesu vzniku aplikace (záměrně nepoužíváme slovo přednášel) pro různé platformy a je třeba napsat, že i když může být někdo odborníkem ve své profesi, ne vždy to je na přednášky. Jeho monotónní dikce přebila jakkoliv silnou předchozí dávku kofeinu.
Poslední přednáška patřila tématu Afiliate marketingu v podání Mária Roženského. Ten se projevil nejen jako velký milovník imaginárně sladkých „cookies“, ale též jako řečník snažící se o vzájemnou komunikaci s publikem, což po celém dni bylo příjemné zpestření.
Závěrem? Digital Summit nebyl jen o online marketingu, ale též o motivaci začít podnikat a „nakoupnout se“, což mohlo být překvapení (a třeba i zklamání) pro návštěvníky, kteří již nějakou zkušenost s online marketingem mají a chtěli si ji rozšířit. Na druhou stranu zde byla jistě početná skupina těch, co Davida Kirše znají a kteří dostali přesně to, co si za nemalou částku zaplatili – porci pozitivní energie.
-
Náš partner, společnost Httpool, pořádala tento měsíc svou každoroční konferenci...
-
KPMG Data Festival 2021 ukázal, že i malé firmy můžou využívat data efektivněji
Na KPMG Data Festival jsem zamířil poprvé. Zaujaly mě některé... -
Snídaně Future Sales ukázala, jak bude vypadat moderní B2B obchod. Zde jsou 3 poznatky, které jsem si odnesl
Ve čtvrtek jsem navštívil snídani společnosti Future Sales na téma...