ŠKOLÍM SE, ŠKOLÍŠ SE, ŠKOLÍME SE aneb další školení od H1 vyzkoušeno!

8. 6. 2015 Reportáže z akcí, konference, školení

Ačkoli se copywritingem zabývám už 2 roky, dělala jsem ho vždycky tak nějak intuitivně, na základě citu svého „spisovatelského“ já. Jenže cit pro literaturu a dobrá znalost jazyka, byť jsou samozřejmě důležité, k opravdu profesionálně odvedené práci copywriterovi ne vždy stačí.

I já jsem před nějakou dobou začala cítit, že by se mi hodilo získat nějaké to profi know-how, nasát nějakou tu vědomostní baseline od ostřílených profíků z oboru a samozřejmě také načerpat tipy ohledně užitečných copywriterských nástrojů. Právě proto jsem se rozhodla absolvovat školení online copywritingu, a to u mnohými ozkoušené Hájedničky.

Jelikož H1 dlouhodobě patří ke špičce ve svém oboru, udělala jsem si už předem určitou představu o úrovni firmy samotné i pořádaného školení a byla jsem zvědavá, jestli společnost mé představě dostojí. A víte co? Dostála. Ihned po příchodu se mi zalíbilo útulné pracovní prostředí, které pro sebe zaměstnanci H1 vytvořili. Příjemně mě přikvapila hojnost připraveného občerstvení a příjemnou třešničkou na dortu byl výborný oběd, na který nás všechny vzala naše školitelka Anna Sálová.

Školení ale samozřejmě není o občerstvení, obědu nebo čistých toaletách a pohodlných křeslech. Školení je především o tom naučit se něco nového, ucelit si své znalosti oboru a zdokonalit se v tom, co člověk dělá. V tomto ohledu mé představy naplnilo jen částečně. Zásadním kladem školení online copywritingu je detailní pozornost, doplněna o příklady z praxe, která je věnována každému jednotlivému bodu online copywritingu. Právě tato pozornost a následné praktické úkoly, pomocí kterých si účastník může přednášené vědomosti rovnou vyzkoušet, mi pomohla k ucelení si znalostí, které jsem již v oblasti copywritingu měla. Je sice pravda, že jsem se nenaučila plno nových zásadních věcí, což mě trochu zklamalo, ale což se dalo čekat (s většinou prezentovaných informací jsem se v praxi již setkala), na druhou stranu mi toho školení i tak hodně dalo. Do této chvíle jsem se učila spíše co v rámci psaní copy dělat a co ne. Školení mi však ukázalo proč to dělat a poukázalo na jemné, ale podstatné souvislosti mezi kvalitním copy a úspěšným firemním marketingem. Kromě toho jsem získala několik dobrých žurnalistických tipů ohledně stylistiky a zabrousili jsme i do psychologie trhu.

A mé výsledné dojmy? Člověku, který se dlouhodobě pohybuje v oboru a má už něco za sebou, toho školení asi moc nabídnout nemůže, něco se však přeci jen najde. Pro mě to například byly tipy ohledně psaní PR článků, se kterými moc zkušeností nemám a už zmíněná propojenost s marketingem. Skupinou, pro kterou má ale docela určitě praktické využití a které může hodně pomoci, jsou manažeři a další zaměstnanci firem, kteří dostali za úkol nějakým způsobem pracovat na firemním webu, blogu nebo třeba na sociálních sítích a kteří k této práci přišli, jak se říká, jako slepí k houslím.