Google zrušil pravý sloupec reklam: Jak to zamíchá s kartami?

7. 3. 2016 Marketing, SEO, PPC, sociální sítě

Začalo to již v roce 2010, kdy společnost Google poprvé uvedla v testování pouhé 4 reklamy ve vyhledávání místo klasických 3 nahoře a až 8 vpravo. Search Engine Land o tom tehdy publikoval zajímavý článek zde. Od té doby uteklo mnoho času a v roce 2015 se Google k testování vrátil znovu.

Ačkoli se předpokládalo, že dojde ke změnám v počtu inzerátů na stránce, málokdo asi tušil, že Google nakonec zavede skutečně jen 4 reklamy nahoře nad organickými výsledky plošně a to ve všech případech tak, že se reklamy vpravo již zobrazovat vůbec nebudou. To se nyní stalo a inzerenti nasadili ustarané výrazy. Co to bude mít za následek v PPC reklamě a internetovém marketingu obecně?

  1. SEO bude lehce znevýhodněno.

Samozřejmě je jasné, že se Google snaží dodávat uživatelům kvalitní obsah, nicméně přidání další pozice nad organické výsledky znamená, že přirozený výsledek bude až pátý. Tím pádem přibude více prokliků inzerentům a lehce ubyde ostatním majitelům webových stránek.

  1. Konkurence v PPC se ztíží.

Když jste doposud neměli dostatečný rozpočet na soupeření s většími konkurenty, smířili jste se s nižšími pozicemi inzerátů. Nyní jsou ale jen 4, tím pádem bude třeba více investovat do ceny prokliku i celkově optimalizace kampaně.

  1. Prostor se pročistí.

Aby to ale jen nevypadalo negativně, má to samozřejmě i světlou stránku. Jsou-li vaše kampaně dobře spravovány a optimalizovány, dosáhnete s dostatečným rozpočtem snadno mezi první pozice a konkurenti, kteří nemají dostatečně vhodné kampaně, nebudou mít šanci vám konkurovat.

  1. Bude kladen větší důraz na výsledky.

Jeden z vedlejších důsledků bude pravděpodobně i to, že jakmile se inzerentům zvednou náklady, bude se brán větší zřetel na dosažené výsledky a konverze. Jistě to podnítí hledání nových a neotřelejších způsobů, jak dosáhnout zisku a tržeb.

David Mynář
Spolumajitel agentury a marketingový nadšenec. Jeho srdcovými klienty jsou Bioderma a Metrostav Development, nejraději píše o strategii a webové analytice. V kanceláři ho kromě pracovního stolu nejčastěji najdete u kávovaru.