Míříte s produktem do zahraničí? Nepodceňte online marketing

7. 4. 2016 Marketing, SEO, PPC, sociální sítě

Zahraniční trhy nabízí prakticky neomezené možnosti a díky internetu jsou dostupné i pro menší firmy. Na druhou stranu je však expanze spojená s větším rizikem. Pokud uvažujete, že oslovíte svým produktem nebo službou zahraniční klienty, přečtěte si naše tipy, které Vám na začátku marketing usnadní.

  1. Začněte webem. Pokud chcete získat zahraniční klienty, musíte pro ně připravit jazykovou mutaci webu. Ta by měla obsahovat minimálně základní informace o Vašem produktu a kontaktní informace. Ideální je ovšem kompletně přeložený web.
  2. I v internetovém marketingu platí stejné zásady, jako při přímém jednání s klienty – především respektujte kulturní rozdíly (například v tónu a grafice inzerátů a bannerů).
  3. Pokud inzerujete v angličtině na západním trhu, počítejte s vyšší cenou prokliku. Jako příklad jsme vybrali klíčová slova na Google AdWords kolem pražských hotelů a ubytování. I v češtině jsou poměrně drahá, Anglická verze však stojí až 96 korun za jediný klik. Prosté přeložení slov se proto nevyplatí, vhodnějšíje najít slova, která mají přijatelný poměr mezi cenou a výkonem. Cenu prokliku lze také snížit přesnějším zaměřením, například na konkrétní města, kde předpokládáte největší podíl potenciálních klientů.

    hotely Praha hotels prague
  4. Optimalizace vyhledatelnosti (SEO) pro angličtinu, němčinu nebo ruštinu je vhodná, pokud má Váš produkt na trhu slabou konkurenci nebo se jedná o unikátní novinku.  Pozice na první straně Googlu či Yandexu (v Rusku) můžete postupně získat také na lokální slova (například „massage salon Prague“). SEO je také vhodné pro zajištění pozic na slova související přímo s Vaší značkou či názvem firmy. Naopak získat dobré pozice na silně konkurenční obecná slova je velmi obtížné a nákladné, v angličtině často prakticky nemožné. Vaší konkurencí je totiž každá firma z anglicky mluvícího světa.
  5. Účinným marketingovým nástrojem jsou reklamní kampaně na Facebooku. Na této sociální síti zacílíte naprosto přesně nejen na základě oblasti a jazyka, ale i podle demografie, zájmů a koníčků zahraničních klientů. Na Facebooku snadno oslovíte také turisty, kteří jsou v danou chvíli v České republice. Cena prokliku je přitom až o 90 % nižší než v Google AdWords.

S online marketingem v zahraničí Vám samozřejmě rádi pomůžeme. Stačí napsat na e-mail office@freshservices.cz a domluvit si schůzku a zpracování podrobného plánu propagace Vašich produktů na zahraničním trhu.
P.S.: Pokud uvažujete o expanzi na ruský trh, určitě si přečtěte zajímavý příspěvek o vyhledávači Yandex od Nicolase Vrby.

David Mynář
Spolumajitel agentury a marketingový nadšenec. Jeho srdcovými klienty jsou Bioderma a Metrostav Development, nejraději píše o strategii a webové analytice. V kanceláři ho kromě pracovního stolu nejčastěji najdete u kávovaru.