Mám nový web, ale noví zákazníci nikde. Co s tím?

Marketing, SEO, PPC, sociální sítě Pro laiky

Rozhodli jste se využívat internet pro získávání nových zákazníků, či přes něj rovnou prodávat? Nechali jste si vytvořit moderní web nebo e-shop, ale noví zákazníci stále nepřichází? Samotný web totiž nestačí, je třeba jej vždy nějak podpořit.

S čím vám nový web pomůže?

Ukažme si to celé na jednoduchém příkladu. Představme si pana Nováka, který je podnikatel a prodává dveře. Pan Novák aktivně navštěvuje veletrhy, rozdává zde brožury a aktivně využívá PPC reklamu. Před časem si nechal udělat nový web (nový web je moderní, navržen z důrazem na uživatelskou přívětivost). Po spuštění nového webu stoupl panu Novákovi počet poptávek z webu.
Panu Novákovi web pomohl. Měl totiž již zajištěnou návštěvnost webu (lidi z veletrhů, návštěvníci z PPC reklamy), která se nejspíše nezměnila. Díky novému webu však stouplo procento návštěvníků, kteří si reálně objednají a neodejdou ke konkurenci.

S čím vám nový web nepomůže?

Představme si také pana Dvořáka. Pan Dvořák je začínající podnikatel, který provozuje e-shop s oblečením. Nechal si udělat zbrusu nový e-shop, který odpovídá nejnovějším trendům, je dobře uživatelsky použitelný, vypadá stylově a v jeho nabídce najdeme vkusné oblečení za dobrou cenu. Přesto panu Dvořákovi žádné objednávky nechodí.
Důvod je jednoduchý: Nový web vám vyšší návštěvnost nezaručí, pouze pomůže lépe využít tu stávající (vyšší procento návštěvníků využije vašich služeb).

Co s tím?

Je třeba vymyslet způsob, jak svůj web dostat k lidem, kteří by mohli mít o vaše produkty/služby zájem. K tomu je nezbytné využít vhodné marketingové kanály. Sestavení vhodného marketingového plánu je poměrně náročná disciplína, která by vydala minimálně na samostatný článek. Můžete se například zaměřit na vyhledávače (PPC, SEO) a oslovit publikum, které již produkt/službu aktivně hledá. Nebo můžete naopak využít třeba sociální sítě (Facebook, You Tube) a oslovit publikum, u kterého je předpoklad, že by daného produktu/služby mohlo využít (například prodáváte dětské kočárky a oslovíte těhotné maminky a maminky s malými dětmi).
U dražších produktů/služeb je zároveň třeba myslet na to, že ne vždy klient učiní nákupní rozhodnutí okamžitě. Je tedy třeba využít nástrojů, díky kterým udrží váš web v paměti. K tomu slouží například remarketing (zobrazování reklamních bannerů lidem, kteří navštívili váš web) nebo pravidelné newslettery (nejdříve je třeba zajistit sběr adres, u e-shopů to lze například prostřednictvím pomocí slev za přihlášení se k odběru novinek). Určitě není také od věci přivést na web i návštěvníky z neinternetových médií (vhodně zaměřený tisk, letáky, brožury, u větších projektů i rádiová a televizní reklama). Zkrátka možností existuje mnoho bez ohledu na rozpočet.

A co vyhledávače?

Častokrát se také setkávám se strachem klientů, že s novým webem přijdou o své pracně budované pozice. Propad pozic ve vyhledávačích se přitom dá u většiny webů výrazně eliminovat. Ve své podstatě stačí vysledovat nejvíce navštěvované stránky a na jejich adresu umístit nové. Větší riziko je pouze u webů, jejichž stará verze generovala jiné názvy adres (například index.php=1234).
Přemýšlíte, jak na svůj web dostat nové zákazníky, anebo se bojíte propadu pozic při spuštění nového webu? Napište nám na office@freshservices.cz a rádi vám pomůžeme vymyslet nejvhodnější řešení.

Radim Bílý
Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.