Prodávejte své zboží přímo ve vyhledávači pomocí Nákupů Google

27. 12. 2016 Marketing, SEO, PPC, sociální sítě

Trendem v digitálním světě je maximální zjednodušení nákupního procesu. Firmy se snaží, aby zákazník mohl nakoupit zboží během co nejmenšího množství kroků. Sami si jako spotřebitel řekněte, jestli byste se raději proklikávali na stránky e-shopu, tam hledali produkt, nebo nakoupili jednoduše prostřednictvím vyhledávače. Právě z tohoto důvodu umožňuje Google inzerovat své zboží přímo ve vyhledávači a uživatelům maximálně ulehčit jeho nákup.

Jak Nákupy Google fungují z pohledu uživatele?

Google Nákupy jsou alternativou klasické PPC reklamy ve vyhledávací síti. Zadá-li uživatel do vyhledávače heslo, zobrazí se mu kromě klasické reklamy také několik relevantních produktů ke koupi. Kliknutím na produkt se člověk dostane na produktovou podstránku e-shopu, kde může konkrétní produkt objednat. Oproti klasické reklamě ve vyhledávací síti je tedy pro uživatele celý proces výrazně jednodušší. Navíc se Nákupy Google obvykle zobrazují před klasickou reklamou.

Nákupy Google v praxi. Všimněte si, že reklamy na konkrétní zboží jsou daleko výraznější než klasická kampaň ve vyhledávací síti.

Nákupy Google v praxi. Všimněte si, že reklamy na konkrétní zboží jsou daleko výraznější než klasická kampaň ve vyhledávací síti.

Co je za tím?

Pro inzerci v Nákupech Google musíte udělat několik kroků, které ale při použití obvyklých e-shopových platforem (včetně našeho redakčního systému) nejsou složité. Stačí se jen zaregistrovat do Google Merchant Center (naleznete ) a připravit ze svého e-shopu XML feed podle oficiální technické dokumentace, kterou naleznete zde. Poté už jen založte reklamní kampaň a prodávejte své zboží.
Z hlediska rozpočtu fungují Nákupy Google stejně jako jakákoliv jiná reklama v Google Adwords. Také platíte za jednotlivé prokliky.

Pohled do budoucna

Ze zkušeností našich klientů můžeme potvrdit, že Nákupy Google jsou u e-shopů velmi zajímavým marketingovým nástrojem. Google ve vyhledávači soustřeďuje maximální množství služeb a tento trend bude pokračovat i v příštím roce. Využitelnost Nákupů Google je z podstaty věci omezena pouze na e-shopy s alespoň lehce konvenčním zbožím (takovým, které někdo sám od sebe vyhledává), jejichž počet je však poměrně výrazný a stále roste. Proto jsou Nákupy Google nástroj marketingu, který se určitě vyplatí neopomíjet.
Máte-li e-shop a chcete využívat služeb Nákupů Google, napište nám na office@freshservices.cz a rádi vám s tím poradíme.

Mohlo by vás také zajímat

Oficiální web Nákupů Google
 

Radim Bílý
Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.