Myšlenkové mapy posunou váš projekt dál
S myšlenkovými mapami (často také nazývanými mindmapami) jste se již pravděpodobně setkali. Jedná se o vzájemně uspořádané a propojené bubliny umožňující nám vyjádřit určité schéma. V marketingu na ně osobně nedám dopustit. Proč? Ukáži na 2 praktických příkladech.
Návrh struktury webu
Když tvoříme nové webové stránky, hned na začátku dospějeme k momentu, kdy je nutné navrhnout jejich strukturu. Vědět, jaképrvky bude web mít ajak budou mezi sebou uspořádány. Na to je myšlenková mapa tím nejlepším nástrojem. Struktuře webu je poté možné přizpůsobit grafický návrh webu i jeho technické řešení.
Takhle jsme například plánovali jeden korporátní web:
Třídění informací
Hlavním účelem myšlenkových map je poskládání informací do souvislého celku. To je dobré především, pokud plánujete komplexnější projekt a chcete si dát dohromady informace o jeho fungování, cílové skupině nebo strategii.
Dobrou ukázkou může být projekt typových domů, kterému jsme pomáhali s kolegy vymyslet jeho značku. Takhle jsme si zapsali výstup ze vstupního sezení:
Jaký software použít?
Osobně jsem si vyzkoušel mnoho typů software a dlouho mi trvalo, než jsem našel takový, který mi vyhovoval. Kreslit je v Malování se mi vážně nechtělo. FreeMind je zbytečně komplikovaný a jeho ovládání by neobstálo ani v minulém desetiletí. Google Docs nabízí také cloudový nástroj na tvorbu mindmap, ale je na můj vkus příliš těžkopádný. Nakonec jsem našel XMind, který je velmi dobře použitelný a v základní verzi zdarma. Ten mohu doporučit.
Myšlenkové mapy jsou jako celek skvělá technologie. Umožní vám zaznamenat obecné procesy lépe, než to zvládne sebelepší dokument ve Wordu a sebelepší prezentace v Powerpointu. Proto je doporučuji aspoň vyzkoušet.
Radim Bílý
-
Naši klienti se občas ptají, jaký podíl má ve vyhledávačích...
-
Jak na Lead generation pomocí Facebook Ads (Meta Ads)?
Lead generation je proces hledání potenciálních zákazníků a jejich následné... -
Rok 2022 v marketingu: Umělá inteligence, automatizace a tápající Meta
Jestli je možné na něco v marketingu spolehnout, jsou to neustálé...