Myšlenkové mapy posunou váš projekt dál

S myšlenkovými mapami (často také nazývanými mindmapami) jste se již pravděpodobně setkali. Jedná se o vzájemně uspořádané a propojené bubliny umožňující nám vyjádřit určité schéma. V marketingu na ně osobně nedám dopustit. Proč? Ukáži na 2 praktických příkladech.

Návrh struktury webu

Když tvoříme nové webové stránky, hned na začátku dospějeme k momentu, kdy je nutné navrhnout jejich strukturu. Vědět, jaképrvky bude web mít  ajak budou mezi sebou uspořádány. Na to je myšlenková mapa tím nejlepším nástrojem. Struktuře webu je poté možné přizpůsobit grafický návrh webu i jeho technické řešení.
Takhle jsme například plánovali jeden korporátní web:

Třídění informací

Hlavním účelem myšlenkových map je poskládání informací do souvislého celku. To je dobré především, pokud plánujete komplexnější projekt a chcete si dát dohromady informace o jeho fungování, cílové skupině nebo strategii.
Dobrou ukázkou může být projekt typových domů, kterému jsme pomáhali s kolegy vymyslet jeho značku. Takhle jsme si zapsali výstup ze vstupního sezení:

Jaký software použít?

Osobně jsem si vyzkoušel mnoho typů software a dlouho mi trvalo, než jsem našel takový, který mi vyhovoval. Kreslit je v Malování se mi vážně nechtělo. FreeMind je zbytečně komplikovaný a jeho ovládání by neobstálo ani v minulém desetiletí. Google Docs nabízí také cloudový nástroj na tvorbu mindmap, ale je na můj vkus příliš těžkopádný. Nakonec jsem našel XMind, který je velmi dobře použitelný a v základní verzi zdarma. Ten mohu doporučit.
Myšlenkové mapy jsou jako celek skvělá technologie. Umožní vám zaznamenat obecné procesy  lépe, než to zvládne sebelepší dokument ve Wordu a sebelepší prezentace v Powerpointu. Proto je doporučuji aspoň vyzkoušet.

Radim Bílý

Radim Bílý

Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.

Přihlaste se k odběru novinek

    Platební brána Stripe - proč ji (ne)nasadit na váš web?

    Platební brána Stripe – proč ji (ne)nasadit na váš web?

    Platební brány usnadňují život milionům podnikatelů, kteří prodávají přes internet. Umožňují jednoduché a okamžité inkaso […]

    Číst více
    Jak se vzdělávat v marketingu? Radim prozradil své zdroje

    Jak se vzdělávat v marketingu? Radim prozradil své zdroje

    Jedna z cest, jak uspět ve světě marketingu, je včas rozpoznat nové příležitosti a vědět, […]

    Číst více
    Dočkáme se hojnějšího využívání dynamického pricingu mezi českými e-shopy?

    Dočkáme se hojnějšího využívání dynamického pricingu mezi českými e-shopy?

    Spousta e-shopistů nemění ceny několik let a maximálně občas poskytuje slevy. Přitom práce s cenotvorbou […]

    Číst více