Okořeňte svůj obsahový marketing daty a čísly, aby zaujal

2. 8. 2017 Copywriting Marketing, SEO, PPC, sociální sítě

Čísla prodávají. To je častá fráze, která má ale v prostředí moderního marketingu své opodstatnění. Jaké? To si ukážeme v tomto článku.
Začnu praktickým příkladem. Co kdyby měl tento článek tento nadpis „85 % marketérů potvrzuje, že čísla zvyšují přesvědčivost obsahu“? Přečetli byste si jej raději? Já ano. Ale bohužel jsem tato čísla neměl, a proto jsem se musel obejít bez nich.

Není nad statistiku

Základem, abyste mohli čísla používat, je pochopitelně nějaká mít. Můžete se spolehnout na externí zdroje (odborné weby, tisk, vědecké výzkumy), ale těch je značný nedostatek. Proto je výhodné využít vlastní unikátní data. Každý proces, jehož výsledky chcete prezentovat, by měl mít měřitelný výstup. Skvěle se například znázorňuje úspora nákladů, i když zde je nutná jistá součinnost ze strany vašich klientů.

Interpretace, která zaujme

I dobrá čísla se dají utopit špatnou interpretací. Proto je na ní nutné brát zřetel stejný jako na čísla samotná. Máte-li dobrá čísla, nechte je vyniknout v infografice.
Jak takové infografiky mohou vypadat si ukážeme na názorných příkladech. Takhle jsme například shrnuli úspěchy za rok 2016 u našeho klienta Czech Serveru.

Obecně se dá říct, že úspěšná infografika by měla splňovat především tyto zásady:

  1. má být přizpůsobena cílovému publiku
  2. má být jednoduchá, přehledná, vyjadřovat složitá data v jednoduše pochopitelných příměrech
  3. nemá spojovat dohromady příliš mnoho témat, aby nebyla zbytečně složitá
  4. má mít dobře čitelný text
  5. nemá být přeplácaná, aby vynikly všechny podstatné prvky
  6. má mít poutavý nadpis, který donutí čtenáře si ji přečíst

Zároveň je dobré si říct, že i grafy se dají dělat interaktivně. Dobré zkušenosti máme například s nástrojem na tvorbu interaktivních grafů Infogram.

Radim Bílý
Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.