Jak rychle lze dostat web na přední pozice díky SEO?

Marketing, SEO, PPC, sociální sítě

Důvod, proč firmy investují do SEO je docela jednoduchý. Být vidět na předních pozicích vyhledávání = návštěvníci zdarma = zákazníci zdarma. Myšlenka zní skvěle, co myslíte? Jak je to ovšem se samotnou realizací SEO? Tam už by se odpověď nejspíš různěla.
Někdo řekne, že je SEO super, někdo ho nesnáší. Záleží na zkušenosti a ještě víc než to záleží na člověku, který dotyčnému SEO v minulosti prováděl. No jo, pokazit se toho dá hodně a ne vždy to vyjde, co si budeme povídat.
Jedna z nejčastějších otázek, kterou zároveň agentury nesnáší: „Jak rychle tam budeme vidět?„, „Jak dlouho to zabere?“ a tak podobně. Generické odpovědi typu „To je vždy jiné, záleží na mnoha faktorech.“ většinou klienty příliš neuspokojí. A co si budeme vypadat, ono to opravdu vypadá jako habaďůra, ačkoli úmysl je dobrý.
Jak to tedy vlastně je?
Sami jsme se rozhodli položit si tuto otázku: Jak rychle dokážeme dostat web na přední pozice díky SEO? Dokážeme to bez drahého linkbuildingu především s využitím onpage SEO?
Protože milujeme marketingové experimenty, rozhodli jsme se to vyzkoušet v praxi.
A, aby to nebylo jednoduché, pod podmínkou, že neutratíme více než 5 000 Kč.
Zadání: Vytvořit jednoduchý WordPress web a cílit ho na lehká klíčová slova. Nastavit optimalizovaný obsah, vybudovat pár zpětných odkazů a sledovat vývoj pozic.
Výzva: Dostat ho na přední pozice co nejdříve a zároveň do něho příliš neinvestovat, rozpočet ideálně do 5 000 Kč. (WOW!!!!)
Takto vznikl web www.kulecnikovystul.eu – dnes již expirovaný, ale můžete se na něj podívat do archivu na snímky.

Celková doba tvorby webu:

  • instalace WordPressu (5 minut)
  • sepsání textů (6 hodin = -1 800 Kč)
  • základní SEO nastavení (2 hodiny = -1 200 Kč)

SEO bez linkbuildingu?

Linkbuilding (tzn. budování odkazů) patří mezi klasickou SEO metodiku, ale s naším už takto napjatým rozpočtem jsme si nemohli dovolit si vyskakovat. Rozhodli jsme se tedy jen pro absolutní minimum za podmínek nízkého budgetu.
Odpovídá tomu kvalita odkazů, které se normálně v projektech neužívají (a vám je doporučujeme také spíš pro microsity). Ale opět – šlo nám jen a pouze o výsledky.

  • registrace do katalogů (outsourcováno = -500 Kč)
  • pár velmi levných článků s odkazem, příklad zde nebo zde (-1300 Kč)

Moc toho nebylo. Popravdě jsme měli jisté pochybnosti o tom, zda se vůbec něco stane .
Ale zdá se, že propracovanější on-page faktory měly svůj vliv, neboť jsme byli krátce na to šokováni:

Pozice 15 a 12 ve vyhledávačích! Wow. To bylo rychlé. Paráda.
Ale je jasné, že cokoliv pod prvních 10 výsledků nemá příliš význam. Přeci jen, kdo dnes prochází výsledky na druhé straně vyhledávače, že? Museli jsme tedy něco provést.
Přikoupili jsme pár levných odkazů. (– 1 000 Kč)
Pak jsme chvilku vyčkávali. A hle…

Google 9., ale Seznam nám vyskočil přímo na pozici 1! Po chvilce ustálení Google dokonce postoupil na 6. místo.
Čas slavit! Nebo ne?

Shrnutí experimentu

Doba trvání: 4 měsíce
Celková cena: 5800 Kč 🙁 (-800 Kč oproti plánu)
Výsledek: 1. na Seznamu, 6. na Googlu + zbytek pozic:

Možná jsme nedodrželi plánovaný rozpočet, přesáhli jsme ho o 800 Kč, ale zcela upřímně… za tak málo peněz, hodně muziky! Nečekali jsme takto skvělé výsledky.

Varování pro váš business

Prvních pozic jsme sice dosáhli, ale je třeba si znovu zdůraznit, že jsme na to šli velmi lowcost.
Nedoporučujeme vám využívat za každou cenu levných odkazů, možná maximálně pro experimentální microsity jako v našem případě. Riskovali byste kvalitu svého webu dlouhodobě. SEO tak, jak by se mělo správně dělat, by mělo především přinášet hodnotu svým uživatelům skrze kvalitní copywriting a linky by měly být spíše jaksi mimochodem třešničkou na dortu, nikoli primárním účelem.
To ovšem vyžaduje značné rozpočty – a to na našem experimentu nebylo možné provést.

Jak jsme na to šli (+ dárek zdarma)

V tomto případě to bylo podstatně jednodušší, než to u SEO projektů obvykle bývá. Nalezli jsme klíčová slova, u kterých jsme vyhodnotili nižší konkurenci, a vytvořili web se slušnými onpage faktory. Struktura webu byla také uzpůsobena našim cílovým klíčovým slovům. Pak už stačilo jen pár odkazů a fungovalo to „skoro samo“.
U vašeho webu bude pravděpodobně nutné nasadit komplexnější postup. SEO rozhodně není tak jednoduché, jak může náš experiment mylně takový dojem vyvolat.
Zajímá-li vás, jak můžete něco takového provést na vašem webu či eshopu, doporučujeme vám naši bezplatnou elektronickou knihu Metoda 40K ke stažení zdarma. Získáte ji kliknutím zde …
Dozvíte se v ní metodu, se kterou jsme jeden z našich vlastních webů dostali na 40 000 návštěv měsíčně zdarma. A kromě toho také:

  • Propracovaný systém, jak dostat jakýkoli web na první místa ve vyhledávání, který vyvíjíme již 10 let.
  • Jak využít tuto metodu pro váš vlastní web a získat tak zdarma návštěvníky a zákazníky bez investice do reklamy (funguje v JAKÉMKOLIV oboru).
  • Trik, který vaše konkurence na 90% nezná a se kterým získáte nespravedlivou výhodu (můžete využít již DNES).

Stáhněte si 40-stránkový ebook zdarma zde.

TIP: Chtěli byste poradit s vaším vlastním SEO? Neváhejte nás kontaktovat. Úvodní konzultace je zdarma.

David Mynář
Spolumajitel agentury a marketingový nadšenec. Jeho srdcovými klienty jsou Bioderma a Metrostav Development, nejraději píše o strategii a webové analytice. V kanceláři ho kromě pracovního stolu nejčastěji najdete u kávovaru.