Víte, jaké má vaše firma recenze na internetu? Můžete přicházet o spoustu peněz

30. 7. 2018 Marketing, SEO, PPC, sociální sítě Ochrana reputace

Přemýšleli jste někdy nad tím, jaký vliv na vaše zákazníky má to, co o vaší firmě a značce najdou na internetu? Přišlo mi zajímavé, když jsem chodil na obchodní schůzky, že většina firem mluví o investicích do reklamy, marketingu, získávání nových poptávek a prodejů – ale málokdy se pozastaví nad tím, co následuje poté, co se objeví potenciální zákazník?
Podle určitých statistik kolem 70% zákazníků před tím, než se definitivně rozhodnou pro koupi nebo uzavření smlouvy, nejdříve vyhledává recenze a zkušenosti jiných lidí. Pokud tedy firma investuje velké peníze do získávání nových a potenciálních zákazníků, bylo by přece jen logické, aby si zároveň zajistila, že její image a reputace bude také v pořádku.
Ochrana reputace na internetu by se dala rozdělit na 2 části.
Zaprvé – samotná zkušenost uživatele s produktem, službou a celkově firmou a její kulturou musí být maximálně pozitivní. Samozřejmě, občas se stane, že je zákazník nespokojený nebo ho něco naštve. V takové situaci je nutné, aby firma udělala vše proto, aby se zákazník cítil opět dobře. Mnohdy to znamená omluvit se, přiznat chybu nebo udělat jiný vstřícný krok.
Všichni jsme lidé. A když ostatní vidí, že se snažíme, že jsme milí, pak v drtivé většině případů nedojde k ničemu špatnému. Člověk o vás může napsat něco negativního, popíše svoji zkušenost, ale zároveň třeba napíše, že jste udělali maximum pro to, aby byla chyba napravena. A to samozřejěm také zvyšuje vaši serioznost.
Zadruhé – pozitivní zkušenost zákazníka nestačí. Jak se tak říká, nespokojený zákazník je stokrát hlasitější než zákazník spokojený. Proto tomu musíte jít sami naproti. Vezměte veškeré pozitivní reakce, zkušenosti, reference, recenze a rozšiřte je všude, kde jen můžete.
Nejen na svých stránkách, nejen na svém facebooku. Vezměte příběhy vašich spokojených zákazníků, proměňte je v zajímavé články a publikujte! Možností, kde publikovat je ohromně moc. Na magazínech, blozích, ve videích…
Splníte tím hned dva účely – jednak pak budou tyto články vidět ve chvíli, kdy si vás lidé budou hledat na internetu. A jednak články samotné mohou fungovat jako magnet na další zákazníky. Někdo si přečte příběh, zaujme ho to, protože je třeba ve stejné situaci jako váš zákazník, o kterém píšete, a ozve se vám
Jen je důležité si pamatovat:

Až kolem 70% zákazníků si vás „kontroluje“ na internetu před tím, než vám dá peníze.

Starejte se o svoji reputaci.

David Mynář
Spolumajitel agentury a marketingový nadšenec. Jeho srdcovými klienty jsou Bioderma a Metrostav Development, nejraději píše o strategii a webové analytice. V kanceláři ho kromě pracovního stolu nejčastěji najdete u kávovaru.