Data Restart 2019 upozornil, že jen na datech skvělou firmu nepostavíte

24. 4. 2019 Reportáže z akcí, konference, školení

Druhé dubnové pondělí se do Divadle Pod Palmovkou uskutečnila konference Data Restart 2019. Už úvodní keynote Honzy Tichého napověděla, že nepůjde o obyčejné „poplácávání se po zádech“ , jak jsou data důležitá. Šéf agentury Taste Medio představil data jako dobrého sluhu, ale špatného pána. Připomněl, že firmy, které se zaměřily pouze na výkonnostní marketing, doplatily na logický důsledek své strategie – nikdo je neznal a nezná. Naopak mnoho firem stojí na silném lídrovi s vizí (například Rohlík.cz) a ačkoli dnes už mají za zády armádu špičkových datařů, začínali spíše s intuicí a nadšením.


Nejpraktičtější a pro mě zároveň nejzajímavější prezentaci měl expert na webovou analytiku Jan Kadleček. Představil nejčastější chyby v Google Analytics klientů a na několika příkladech i postup k jejich odstranění.

Velmi zajímavá byla i přednáška Guiliana Gianetiiho, který mluvil o problémech při práci s daty. Na zábavném příkladu ilustroval, že analýza průstřelů na letadle, které přežilo letecký souboj je možná užitečná, ale chybí nám ta letadla, která se na základnu nevrátila.

Vojtěch Matoušek ze Seznamu představil klastrovou analýzu. Díky ní pro portál Stream.cz generují témata nových pořadů analýzou zájmu uživatelů o jednotlivé články a jejich provázaností.
Analýzu dat jako klasickou detektivku představili André Heller a Roman Appeltauer. Vždy existuje místo činu, podezřelý, motiv i přesný postup vyšetřování. I oni připomněli důležitost používání rozumu při práci s daty – agentury například často nasazují měření hloubky scrollování, i když se stránka zobrazí uživateli celá hned po načtení, a tím snižují kvalitu dat.
Bezvadná byla také organizace celé akce – žádné velké fronty, dobře vybrané prostory i ozvučení. Všem datovým nadšencům určitě můžu doporučit příští ročník!

Přečtěte si také:

David Mynář
Spolumajitel agentury a marketingový nadšenec. Jeho srdcovými klienty jsou Bioderma a Metrostav Development, nejraději píše o strategii a webové analytice. V kanceláři ho kromě pracovního stolu nejčastěji najdete u kávovaru.