Urychlete si práci v Google Analytics klávesovými zkratkami
Diskuzí s dalšími uživateli Google Analytics jsem dospěla k zajímavému poznání. Ne všichni, kdo v něm pracují, znají kouzlo jeho klávesových zkratek. Díky tomu jsem měla motivaci sepsat tento článek, ve kterém vám přináším tipy pro zrychlení a zefektivnění práce s Google Analytics.
Pojďme se na ně podívat!
Nastavování výběrů období:
d t – výběr dnešního dne
d y – výběr včerejšího dne
d w – výběr posledního týdne
Říkáte si, že je škoda, že to nejde i na celý rok, nebo měsíc? Já také. Mimochodem klávesová zkratka pro výběr posledního měsíce existovala, ale byla kdysi zrušena (o tom více dál v článku). Velká škoda.
Ale potěším vás, že je možné si i tak výběr celého měsíce urychlit. A to kliknutím přímo na měsíc v kalendáři.
Pozitivnější zprávou je možnost si vybírat i posledních 7 dní a posledních 30 dní.
Tyhle dvě zkratky mi ale fungovaly na numerické klávesnici. Na noťasu upřímně jen občas – 7 dní = d ý (7) + 30 dní = d š é (3 0).
d 7 – výběr posledních 7 dní
d 30 – výběr posledních 30 dní
Výborná a rychlá pomůcka je možnost srovnávání pomocí klávesových zkratek. A to ve dvou variantách:
d c – porovná vám vybrané časové období s minulým obdobím
d x – porovná vám vybrané časové období s minulým rokem
Můžete klávesové zkratky i kombinovat!
dw dc – porovnáváte si poslední týden s předminulým
Pomocí 4 kláves za pár sekund zjistíte, jak se vám vede (jestli se například návštěvnost v týdenním horizontu zkvalitňuje nebo zhoršuje).
dw dx – porovnáváte si poslední týden s předminulým týdnem v minulém roce
Může se hodit například pro sezónní akce nebo nečekaně velké odchylky.
Porovnávat pomocí dc a dx můžete i dnešek (d t), včerejšek (d y), posledních 7 dní (d 7), posledních 30 dní (d 30) a samozřejmě jakékoliv jiné vybrané období.
Další zkratky
Když budete rychle potřebovat schovat levé menu, stačí stisknout klávesu m.
m -> schovává a znovu zobrazuje levé menu
Musím ale podotknout, že mně a dalším kolegům, kteří to se mnou testovali, fungovala tahle zkratka nejhůře.
Přecházíme ke “složitějším” klávesovým zkratkám.
Pomocí <Shift> + d – můžete přejít k prvnímu panelu (dashboardu) aktuálního profilu.
Existuje i zkratka, díky které uvidíte nápovědu na klávesové zkratky. Ta bohužel ale není aktualizovaná.
Zobrazí se vám, pokud stisknete <shift> + ´ (klávesa tvořící háčky a čárky). Na Macu funguje čistě jen ?.
Které klávesové zkratky vám už NEpůjdou?
S updatem Google Analytics zhruba před 2 lety přestaly některé klávesové zkratky fungovat. To znamená, že je velice pravděpodobné, že vám některé zkratky nemusely fungovat, pokud jste četli podobný článek, ale starší než rok 2017.
Je to například už výše zmíněný výběr posledního měsíce (d m).
Také by vám už neměla posloužit zkratka pro prohledávání přehledů (s nebo /).
Dále nepůjde práce s více účty:
- otevření panelu účtu (a)
- otevření seznamu účtů (<Shift> + a)
Zároveň i možnosti nápovědy:
- otevření nápovědy ke zkratkám (?) – u Windows, na Macu jde
- centrum nápovědy (h)
I když klávesových zkratek funguje o něco méně, stále se je díky možnosti porovnání časových období vyplatí používat. Čas je cenný a mně i tak denně ušetří několik zbytečných pohybů myší, takže je doporučuji alespoň vyzkoušet.
O Daniele:
Daniela Nemravová se ve Freshi stará o Facebookové reklamy. Jejím cílem je, aby se správné sdělení, formát a vizuál reklamy dostal ke správným uživatelům na Facebooku. Specializuje se na neustálé poznávání nových možností propagace jak v rámci FB Business Manager, tak i skrze další pomocné nástroje. Google Analytics a Google Tag Manager jsou její vášní. Mezi její klienty patří například Fairtrademarket.cz nebo Metrostav Development.
Radim Bílý
-
15. 6. 2023Naši klienti se občas ptají, jaký podíl má ve vyhledávačích...
-
30. 1. 2023
Jak na Lead generation pomocí Facebook Ads (Meta Ads)?
Lead generation je proces hledání potenciálních zákazníků a jejich následné... -
11. 1. 2023
Rok 2022 v marketingu: Umělá inteligence, automatizace a tápající Meta
Jestli je možné na něco v marketingu spolehnout, jsou to neustálé...