Sonda do online marketingu budoucnosti

Marketing, SEO, PPC, sociální sítě Reportáže z akcí, konference, školení

 

Onoho pošmourného úterního večera dne 14.5. se kino Lucerna až po okraj zaplnilo „markeťáky“. Beznadějně vyprodáno. A důvod byl naprosto zřejmý: kvalita přednášejících a přednášky samotné předčila má očekávání. Půlhodinové bloky, v nichž se vystřídali tři speakeři z marketingových firem těch nejzvučnějších jmen na českém trhu, byly vyladěné do detailu, a to jak prezentacemi, tak i svým obsahem. Takový byl další díl ze série Smart Talk : Trendy v online marketingu.

 
Digitální transformace

Oním číslem jedna byla Tereza Kučerová alias @holkazdigitaluBusiness Development v Kindred. Hlavní náplní společnosti Kindred je propojení kreativity, dat a technologií.
Hlavní poselství „nabušené“ prezentace přišlo v podobě fráze Digitální transformace. Tereza na několika příkladech ukázala, jak důležité je ukázat emoce. Ukázat příběh. A zapojit do příběhu diváka. Divák v roce 2019 už nechce jen konzumovat, chce být součástí příběhu. S tím vším se pojí nutnost marketing neustále transformovat, upravovat na míru konečnému uživateli.
Tereza mluvila o nutnosti provádět neustálou analýzu dat, cílit reklamu podle nejrůznějších kritérií, v dalším bodě zmiňovala AR neboli rozšířenou realitu, hovořila o nezadržitelně se přibližující lavině umělé inteligence, která se v marketingových trendech poslední doby objevuje čím dál častěji. Na závěr poté zdůraznila potřebu vyjadřovat se v reklamě dynamicky, tj. získat pozornost diváka.
 
Kampaňová orchestrace
Po odeznění potlesku pro Terezu a slovu moderátora se na podiu objevil Martin Matějka, Head of Performance and Branding marketingového velikána H1, největší české společnosti specializující se na výkonnostní marketing.
Martin představil tzv. marketingový “buzzword”, který v náledujících třiceti minutách vysvětlil ve všech jeho souvislostech. Jednoduše řečeno, hlavním apelem, který nám Martin skrze prezentaci položil na srdce, bylo: Sjednocujte a upřednostňujte!
Prezentace seznámila diváky s všemi klady i zápory marketingové automatizace. Martin nejprve přednesl, že není vhodné za každou cenu automatizací využívat, není-li stanoven plán a cíl, kterého chceme jejich využitím dosáhnout. Poté vyvrátil mýty o tom, že automatizace procesů vezme práci odborníkům: při správném rozvržení je její použití přínosné zejména k získání času a prostoru pro kreativitu a vypracování smysluplného plánu. “Když budeme schopni přemýšlet, budeme cennější pro klienty”, zdůrazňoval.
Pojem kampaňová orchestrace připodobnil ke skutečnému orchestru: každá kapela by měla mít svého kapelníka, (tj. kampaňového specialistu), který všechny prvky sladí dohromady, tzn. nemusí znát každý systém do detailu, ale dokáže jimi pracovat napříč. Kampaňový specialista dokáže řešit:

  • peníze (rozpočty, rentabilita kampaní, media plány)
  • efektivitu (rozložení kanálů, prioritizace – musí vědět, co upřednostnit)
  • synergii (jedna komunikace, plnění cílů a KPI)

 
Mobilní trendy a propagace mobilních aplikací
Jako poslední ze tří řečníků nás svými postřehy z oblasti trendů v digitálním marketingu provedl Performance & Media Strategist agentury Symbio, Petr Šupolík. A provedl nás velice poutavým způsobem: prostřednictvím vývoje vlastní mobilní aplikace Poetizer.
V úvodu publikum kina Lucerna seznámil s důležitostí statistik a analýz a názorně ukázal, jaké analýzy provedli v případě vývoje Poetizeru. Zdůraznil, že v současnosti získává čím dál větší důležitost soukromí uživatele.
Petr přednesl pět bodů, které jsou prioritní v případě mobilních aplikací:

  1. Potřeba najít si klíčovou skupinu, vhodný nástroj na monitoring a kvalitního copywritera
  2. Znalost aplikace: strategie, PR, manager
  3. Mobilní kreativita
  4. Výkonnost reklamy: Google UAC, Apple search ads, Facebook
  5. Přimět uživatele k reinstalaci: retenční strategie, kontakt jiným médiem, plán rozvoje

 
Konference byla v mnoha ohledech velice přínosná a prezentace byly pojaty svěže a originálně. Markeťáci zkrátka umí zaujmout. Za mě tedy thumbs up a vy se příště taky objevte!

David Mynář
Spolumajitel agentury a marketingový nadšenec. Jeho srdcovými klienty jsou Bioderma a Metrostav Development, nejraději píše o strategii a webové analytice. V kanceláři ho kromě pracovního stolu nejčastěji najdete u kávovaru.