3 důvody, proč byste měli mít nejpozději v září vyřešené vánoční kampaně
Podle venkovních teplot to nevypadá, ale Vánoce se blíží. Alespoň z marketingového pohledu. Vánoční sezóna a čtvrtý kvartál totiž patří k vrcholům roku z hlediska tržeb, a proto si z tohoto koláče chce každý marketér ukousnout co nejvíce tržeb. Zde jsou 3 důvody, proč je nejvyšší čas začít se vánočními kampaněmi zabývat.
1. Strmý růst e-commerce tržeb začíná již od září. Nedá se říci, že úderem 1. září začínají lidé nakupovat vánoční dárky. Vrací se však z dovolených a realizují své odkládané potřeby. S počátkem října pak začíná pravá předvánoční horečka, která vrcholí 28. listopadem (tzv. Cyber Monday). Viz graf níže (jedná se sice o trh v USA, ale z vlastní zkušenosti vím, že tato čísla platí i pro český trh).
Graf popisující e-commerce tržby v USA. (Zdroj: RJMetrics.com)
2. Firmy potřebují vyčerpat rozpočty a vykázat náklady. Čtvrtý kvartál není zlatým dolem je pro B2C. I oddělení velkých firem a veřejný sektor v posledních měsících roku zjišťují, že nevyčerpaly všechny rozpočtové fondy (a jak známo, nevyčerpání rozpočtu vede u těchto institucí k jeho zkrácení pro rok příští). Zároveň často zjišťují, že mají příliš vysoký zisk, a proto je pro ně výhodné něco nakoupit, a tím si snížit daňový základ. Hezky popsaná je tato praktika v reportáži České televize.
3. Vrchol sezóny nejen pro vás, ale i pro konkurenci. S vrcholem sezóny zároveň roste i aktivita vaší konkurence. Velcí retailoví a e-commerce hráči mají i letos připravené miliony, které nainvestují do předvánoční reklamy. Nechcete-li, aby vás tato reklamní lavina smetla, musí být vaše kampaň originální a dobře naplánovaná.
Pokud si s vánoční kampaní nevíte rady a chcete načerpat inspiraci, jak ji správně naplánovat a jak pojmout její kreativu, můžete navštívit naši Fresh snídani 18. září.
Radim Bílý
-
Naši klienti se občas ptají, jaký podíl má ve vyhledávačích...
-
Jak na Lead generation pomocí Facebook Ads (Meta Ads)?
Lead generation je proces hledání potenciálních zákazníků a jejich následné... -
Rok 2022 v marketingu: Umělá inteligence, automatizace a tápající Meta
Jestli je možné na něco v marketingu spolehnout, jsou to neustálé...