3 důvody, proč byste měli mít nejpozději v září vyřešené vánoční kampaně

Podle venkovních teplot to nevypadá, ale Vánoce se blíží. Alespoň z marketingového pohledu. Vánoční sezóna a čtvrtý kvartál totiž patří k vrcholům roku z hlediska tržeb, a proto si z tohoto koláče chce každý marketér ukousnout co nejvíce tržeb. Zde jsou 3 důvody, proč je nejvyšší čas začít se vánočními kampaněmi zabývat.
 
1. Strmý růst e-commerce tržeb začíná již od září. Nedá se říci, že úderem 1. září začínají lidé nakupovat vánoční dárky. Vrací se však z dovolených a realizují své odkládané potřeby. S počátkem října pak začíná pravá předvánoční horečka, která vrcholí 28. listopadem (tzv. Cyber Monday). Viz graf níže (jedná se sice o trh v USA, ale z vlastní zkušenosti vím, že tato čísla platí i pro český trh).
Graf popisující e-commerce tržby v USA. (Zdroj: RJMetrics.com)
Graf popisující e-commerce tržby v USA. (Zdroj: RJMetrics.com)
 
2. Firmy potřebují vyčerpat rozpočty a vykázat náklady. Čtvrtý kvartál není zlatým dolem je pro B2C. I oddělení velkých firem a veřejný sektor v posledních měsících roku zjišťují, že nevyčerpaly všechny rozpočtové fondy (a jak známo, nevyčerpání rozpočtu vede u těchto institucí k jeho zkrácení pro rok příští). Zároveň často zjišťují, že mají příliš vysoký zisk, a proto je pro ně výhodné něco nakoupit, a tím si snížit daňový základ. Hezky popsaná je tato praktika v reportáži České televize.
3. Vrchol sezóny nejen pro vás, ale i pro konkurenci. S vrcholem sezóny zároveň roste i aktivita vaší konkurence. Velcí retailoví a e-commerce hráči mají i letos připravené miliony, které nainvestují do předvánoční reklamy. Nechcete-li, aby vás tato reklamní lavina smetla, musí být vaše kampaň originální a dobře naplánovaná.
 
Pokud si s vánoční kampaní nevíte rady a chcete načerpat inspiraci, jak ji správně naplánovat  a jak pojmout její kreativu, můžete navštívit naši Fresh snídani 18. září.

Radim Bílý

Radim Bílý

Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.

Přihlaste se k odběru novinek

    Platební brána Stripe - proč ji (ne)nasadit na váš web?

    Platební brána Stripe – proč ji (ne)nasadit na váš web?

    Platební brány usnadňují život milionům podnikatelů, kteří prodávají přes internet. Umožňují jednoduché a okamžité inkaso […]

    Číst více
    Jak se vzdělávat v marketingu? Radim prozradil své zdroje

    Jak se vzdělávat v marketingu? Radim prozradil své zdroje

    Jedna z cest, jak uspět ve světě marketingu, je včas rozpoznat nové příležitosti a vědět, […]

    Číst více
    Dočkáme se hojnějšího využívání dynamického pricingu mezi českými e-shopy?

    Dočkáme se hojnějšího využívání dynamického pricingu mezi českými e-shopy?

    Spousta e-shopistů nemění ceny několik let a maximálně občas poskytuje slevy. Přitom práce s cenotvorbou […]

    Číst více