Ulehčete si práci s dynamickými reklamami

Potřebujete založit vyhledávací kampaň, ale nevíte jaká klíčová slova použít nebo nemáte dostatek času? S tím vám mohou pomoci dynamické reklamy ve vyhledávání (DSA). Když víte na co si dát pozor, základní založení je pak hračka.
Důležité je mít dobře strukturovaný web. U DSA kampaně nepotřebujete vytvářet klíčová slova ani titulky u inzerátu. Toto všechno za vás udělají dynamické reklamy, které si nadpisy a vstupní stránky generují z obsahu vašeho webu, základ je mít dobře popsané titulky stránek.

Jak postupovat při založení kampaně

Založení je podobné jako u vyhledávací kampaně. Nezapomeňte akorát povolit dynamické reklamy ve vyhledávání, vyplnit doménu webu a zadat jazyk.

Po uložení kampaně si sami zvolíte na jaké stránky webu chcete cílit. Pokud chcete obsáhnout celý web, stačí vám k tomu pouze jedna sestava, kde si zaškrtnete “všechny webové sránky”.

Pokud máte více času, doporučuji si založit několik sestav, které budete mít rozdělené podle kategorií nebo můžete cílit na konkrétní stránky webu. Budete pak mít větší přehled o výkonu kampaně a inzeráty můžete přizpůsobit dané kategorii.

Několik praktických tipů

  1. Když máte správně založenou kampaň, reklamy se začnou zobrazovat skoro ihned. Ze začátku je potřeba pravidelně sledovat vyhledávací výrazy a nerelevantní vyloučit z kampaně. 
  2. Nezapomeňte vyloučit URL adresy vašeho webu, které s vaší propagovanou službou nemají nic společného a jsou to obecné informace jako obchodní podmínky, ochrana osobních údajů nebo kontakty. Předejdete tím, že se vám reklamy budou zobrazovat třeba na otevírací dobu.
  3. Když cílíte reklamy na celý web, vytvořte obecný brandový inzerát. Nikdy dopředu nevíte na jaký vyhledávací dotaz se vaše reklama zobrazí.
  4. Přidejte do kampaně rozšíření o podstránky, úryvky a telefon. Inzeráty jsou poté mnohem viditelnější, tudíš atraktivnější pro potenciálního klienta.
  5. Relevantní nebo konverzní klíčová slova z vyhledávacích dotazů si přidejte do vyhledávací kampaně.

DSA kampaň mívá zpravidla horší výsledky než “klasická” vyhledávací kampaň, na druhou stranu bývá průměrná cenu za proklik nižší. V jedné sestavě vám může obsáhnout celý web a zachytit nová klíčová slova, která by vás ani nemusela napadnout. Založení kampaně není tak časově náročné a ještě vám může pomoci vychytat ostatní vyhledávací kampaně v účtu.
 

Michaela Blechová

Michaela Blechová

Naše seniorní PPC a RTB specialistka, která má Google Ads, Sklik i další systémy v malíčku. Její superschopností jsou produktové kampaně, kde dokáže klientům přinést skvělé zhodnocení jejich marketingových rozpočtů.

Přihlaste se k odběru novinek

    Dočkáme se hojnějšího využívání dynamického pricingu mezi českými e-shopy?

    Dočkáme se hojnějšího využívání dynamického pricingu mezi českými e-shopy?

    Spousta e-shopistů nemění ceny několik let a maximálně občas poskytuje slevy. Přitom práce s cenotvorbou […]

    Číst více
    TikTok je trend. Jaké jsou jeho možnosti pro propagaci turistiky?

    TikTok je trend. Jaké jsou jeho možnosti pro propagaci turistiky?

    TikTok je v současné době jedna z nejpopulárnějších aplikací aplikacích na trhu. Aktivní uživatel zde […]

    Číst více
    Proměňte Facebook a Instagram v obchodní kanály umožňující prodávat ve velkém

    Proměňte Facebook a Instagram v obchodní kanály umožňující prodávat ve velkém

    Facebook a jeho mladší bratr Instagram nabízí podnikatelům stále více možností, jak přes ně prodávat […]

    Číst více