Cílíte na řidiče? Oslovte je reklamou v navigaci Waze

Marketing, SEO, PPC, sociální sítě
Aktualizace: Google v září 2023 bohužel ukončil podporu reklamy v aplikaci Waze
https://support.google.com/wazeads/answer/14260169?hl=en
 
Vaše reklama může mít formu sponzorovaného výsledku vyhledávání v rámci aplikace (podobně jako ve vyhledávačích Google a Seznam), váš podnik můžete také zvýraznit logem na mapě, které se zobrazí řidičům poblíž. Pro větší inzerenty Waze nabízí také „Zero speed takeovers“ – bannery, které se zobrazí přes celou obrazovku ve chvíli, kdy řidič zastaví.

Pro koho jsou Waze Ads vhodné?

Reklamy ve Waze jsou nejvhodnější pro místní podniky, především restaurace, obchody a také služby spojené s auty (autoservisy, myčky, showroomy). Dovolit si je můžou i malé podniky, minimální rozpočet základní varianty reklam 2$ na den, naopak pokročilejší funkce se zpřístupní až při rozpočtu 169$/den nebo více.

Jaké jsou výhody Waze Ads?

Zatímco na Facebooku a v klasických vyhledávačích panuje nelítostná konkurence, Waze je zatím pro většinu inzerentů neprobádaná oblast. Skvělých výsledků proto můžete dosáhnout i s omezeným rozpočtem. Waze má navíc nízké vstupní náklady a relativně nízkou náročnost na správu kampaně, pro základní test účinnosti kampaně vám budou stačit jednotky tisíc korun. Zároveň budete vědět, jestli peníze investujete efektivně. V reálném čase si totiž můžete ověřit nejen počet oslovených řidičů, ale také kolik řidičů nastavilo jako cíl cesty váš podnik.  Naopak nevýhodou, se kterou musíte počítat, je omezená možnost cílení. Cílit totiž můžete pouze na všechny řidiče v nastaveném okolí podniku bez rozdílu jejich demografie a chování. Rozsáhlejší možnosti mají až větší inzerenti.

David Mynář
Spolumajitel agentury a marketingový nadšenec. Jeho srdcovými klienty jsou Bioderma a Metrostav Development, nejraději píše o strategii a webové analytice. V kanceláři ho kromě pracovního stolu nejčastěji najdete u kávovaru.

Chcete zacílit reklamu na řidiče v okolí vaší pobočky? Napište nám!