3 důvody, proč bude brzy B2B e-shop nezbytný pro každou obchodní firmu

3. 4. 2020 Marketing, SEO, PPC, sociální sítě

Česká ekonomika je doslova plná obchodních firem. Dle informací Českého statistického úřadu podnikalo v odvětvích velkoobchodu a maloobchodu v roce 2017 celkem 227 908 subjektů. Zatímco v maloobchodě je provozování e-shopu již naprosto běžnou praktikou, u velkoobchodu se stále často objednávky vyřizují prostřednictvím telefonu, pošty, faxu a e-mailu. Tento způsob prodeje však nebude trvat navždy. Osobně očekávám, že k radikální změně dojde již v následujících 2-3 letech. Sepsal jsem 3 hlavní důvody, proč si to myslím.
 

1. Generační výměna

Devadesátky byly fajn éra, ale ve firmách je stále více lidí, kteří je nepamatují. Říct člověku pod 25 let, aby vám něco zaslal faxem, je jako nutit jej rýt text do hliněné tabulky. Mladší lidé jsou digitálně nativní generace, která je zvyklá nakupovat online, platit online a mít při sobě chytrý telefon 24/7. Komplikované a špatně sledovatelné obchodní procesy jsou něco, co je z mé vlastní zkušenosti odrazuje. I starší generace bývá na internetu aktivní a již si navykly na výhody online nakupování. Každý správný obchodník by měl vycházet svým zákazníkům vstříc, a proto je v tomto případě B2B velkoobchodní e-shop ta správná cesta.

2. Efektivita procesů

Co je psáno, to je dáno. Složité řešení neshod u telefonických objednávek je jeden z důvodů, proč se jim velkoobchodníci vyhýbají, či si je aspoň nechávají následně písemně potvrdit. To u e-mailových a faxových objednávek odpadá, i zde je však složitá archivace a vyhledávání mezi nimi. Nemluvě o tom, že není úplně efektivní, když každou tímto způsobem provedenou objednávku musí někdo ručně přepsat do ekonomického systému.
 

3. Rychlejší podávání nabídek do výběrových řízení

V mnoha oborech platí, že nový zákazník automaticky poptá všechny dodavatele na trhu. O tom, s kým navážou spolupráci, se rozhodnou výhradně dle 2-3 dokola se opakujících parametrů. Zároveň bývá časový tlak na rychlé podání nabídky. B2B e-shop umožňuje poptávajícím firmám, aby si samy naklikaly obchodní nabídku a vygenerovaly si ji do PDF. Tu však může váš obchodník následně upravit, či o ní můžete s poptávající firmou vyjednávat.
 

B2B velkoobchodní e-shop

E-shopy již dávno neslouží pouze k prodeji maloobchodního zboží. Ve velkoobchodě používané e-shopy však mají několik specifických funkcí:

  • automatickou evidenci všech objednávek, filtraci dle jednotlivých klientů, obchodních zástupců, produktů – to vám umožňuje určení nejlepších klientů, počítání provizí obchodních zástupců a určení nejvýdělečnějších produktů bez nutnosti provádění složitých analýz
  • možnost stanovení individuálních cenových hladin pro každého přihlášeného uživatele
  • propojení s vaším ekonomickým softwarem včetně sledování stavu objednávky a jejího dalšího vývoje
  • možnost uživatele si během pár minut naklikat vlastní obchodní nabídku, kterou může s obchodníkem dále upravovat (změna poptávaného zboží, vyjednávání o ceně) – to všechno v 100% online prostředí s dohledatelnou historií komunikace
  • zasílání poptávek na zakázkovou výrobu a sledování jejich stavu

 
Přesně takové e-shopy děláme. Vyvíjíme je na zakázku a naprogramujeme vám přesně takové funkce, které vaše firma potřebuje. Chcete vědět víc? Kontaktujte nás a domluvte si s námi nezávaznou konzultaci vašeho velkoobchodního e-shopu.

Chyba: Kontaktní formulář nebyl nalezen.

Radim Bílý
Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.