Inzerujete na Facebooku nebo Instagramu? Vyhněte se těmto častým chybám

20. 4. 2020 Marketing, SEO, PPC, sociální sítě

Facebook se sice snaží inzerci pomocí Ads Manageru co nejvíce zpřehlednit a zpříjemnit – jestli si pamatujete rozhraní před pěti lety, jistě uznáte, že ušel obrovský kus cesty. Proces tvorby a schvalování inzerátu však stále obsahuje spoustu pastí a pastiček, které vás mohou připravit o čas a peníze. Pojďme se na ně podívat.
 

Pravidla Facebooku, která možná neznáte

Je jasné, že vám Facebook nedovolí inzerovat zbraně nebo cigarety. Nejčastějším problémem však není produkt, ale text reklamy. Ten totiž nesmí předpokládat žádné osobní vlastnosti. Inzeráty s osobními otázkami typu “Trápí vás bolesti hlavy?” nebo “Máte pocit, že pijete příliš mnoho kávy?” Facebook vůbec nemá rád a buď reklamu zamítne ihned, nebo po krátké době doručování. Naopak k obrázkům s více než 20 % textu je Facebook tolerantnější než dříve. Pokud doporučené množství textu překročíte jen mírně, inzerát se bude pravděpodobně doručovat s výstrahou, že méně textový inzerát by měl lepší výsledek.
Hlavně při přípravě soutěží je také častou chybou skloňování značky “Facebook” nebo “Instagram”. Reklama s textem např. “soutěž probíhá i na naší instagramové stránce” určitě nebude schválena. Problematický z hlediska pravidel je také odkaz na PDF soubor (například pravidla soutěže) a to i v případě, že je v těle postu. Facebook ho totiž považuje za “vstupní stránku, ze které se nelze snadno vrátit.” Pro pravidla nebo seznam prodejních míst tedy volte raději skutečnou webovou stránku nebo poznámku. 
 

Propagace postů na Instagramu – jedna fotka stačí

Chcete-li podpořit vaše posty na Instagramu, dejte si pozor na počet obrázků. Carouselové posty (více obrázků v jednom postu) totiž v Ads Manageru v seznamu propagovatelných postů nenajdete. Příčina není úplně jasná, jediným řešením je placenou propagaci nastavit v mobilní aplikaci Instagram. To je sice jednoduché, ale funkcemi srovnatelné s “modrým tlačítkem” pro začátečníky. Zapomenout můžete na remarketing i pokročilá publika, také možnosti cílení na zájmy jsou výrazně omezené. Tuto možnost proto doporučujeme jen jako nouzové řešení. Pro “čistokrevné” reklamy (které nevyjdou ve vašem Instagram gridu) toto omezení samozřejmě neplatí.
Také propagace videa v instagramovém postu není bohužel přímočará. Video musíte prvně přidat i na Facebook stránku, bez Facebook stránky máte bohužel smůlu. Post, který obsahuje upoutávku na IGTV, nelze propagovat dokonce ani přes aplikaci.
 

Falešná návštěvnost v Google Analytics

Když nastavíte inzerci s cílem “Návštěvnost webu” a vidíte prvních pár kliknutí, možná máte pocit, že je na čase jít se podívat, jak se kampani daří v Google Analytics. Nedělejte to, protože se spíš vyděsíte. Aby Facebook ověřil, že vaše cílová stránka funguje, pošle k vám totiž ověřovací návštěvnost. Ta pochází z amerických serverů a má bounce rate 100 % – samozřejmě za ni však neplatíte. Může se jednat i o stovky návštěv, zvláště u kampaně s větším množstvím inzerátů to znamená, že první den jsou na první pohled výsledky katastrofální. Pro snadné odfiltrování této falešné návštěvnosti můžete u českých kampaní z Google Analytics vyfiltrovat jen návštěvnost z Evropy pomocí segmentů.
 

Automatická umístění jsou vždy špatně

Necháváte při inzerci zaškrtnutá “Automatická umístění”? Velká chyba. Nejen, že se váš Facebook post doručuje i na Instagramu (a naopak), kromě toho Facebook může reklamu zobrazovat i jako banner na externích webech nebo mobilních aplikacích. Jsou to jednoznačně vyhozené peníze, váš obsah by měl získávat pozornost na sociální síti, pro kterou vznikl. Ani umístění inzerátu v pravém sloupci, který býval dobrou volbou pro levný dosah a retargeting, už dnes nebývá příliš efektivní.

David Mynář
Spolumajitel agentury a marketingový nadšenec. Jeho srdcovými klienty jsou Bioderma a Metrostav Development, nejraději píše o strategii a webové analytice. V kanceláři ho kromě pracovního stolu nejčastěji najdete u kávovaru.