Jaký rozměr má mít obrázek na Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, YouTube a Pinterest?

Jaký rozměr má mít obrázek na Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, YouTube, Pinterest a TikTok?

Každý z nás umí nahrát fotku na sociální sítě. Nicméně pokud své obrázky a vizuály chce sdílet s jasným cílem a myšlenkou, bude se vám hodit náš detailní průvodce formátů nejpoužívanějších (v českém prostředí) sociálních sítí – Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube, Pinterest a TikTok.
 

Facebook

Zorientovat se v používaných formátech fotek na Facebooku je občas někdy velký oříšek. Nejenom, že tato sociální síť nabízí mnoho možností, kde se dá obrázek využít (fan page, skupiny a další), ale také záleží na typu zařízení, na kterých si uživatel fotku zobrazí. Základní formáty tedy naleznete zde: 

  • Pro obrázky ve Facebookovém feedu platí: 
    • 1200px na šířku a 630px na výšku
    • minimální velikost je 600px na šířku a 315px na výšku
    • poměr stran 40:21
    • ve feedu se pak budou fotografie zobrazovat s maximální šířkou 470px
    • na stránce se zobrazí s maximální šířkou 504px
    • jejich poměr stran se může upravit na 1:1
  • Pro obrázky do feedu ve formátu carousel:
    • 1200px na šířku a 1200px na výšku
    • poměr stran 1:1
  • Pro profilovou fotografii na Facebooku platí:
    • 180px na šířku a 180px na výšku
    • na desktopu se pak upraví na 170px na 170px
    • na mobilních zařízeních na 128px na 128px
    • v malém kulatém náhledu na 32px na 32px
  • Úvodní fotka na Facebooku (osobní profil):
    • doporučovaná velikost je 1200px na šířku a 628px na výšku
  • Fotka pro Facebookovou událost:
    • 1920px na šířku a 1080px na výšku
    • poměr stran 16:9
    • ve feedu se pak může zmenšit až na 470px na šířku a 174px na výšku
  • Sdílený odkaz na Facebooku:
    • 1200px na šířku a 630px na výšku
    • poměr stran 16:9
  • Facebookové stories:
    • 1080px na šířku a 1920px na výšku
    • poměr stran 9:16 
    • maximální velikost 4GB
  • Cover fotografie pro Facebookové skupiny: 
    • přímo ve skupině se zobrazuje ve formátu 820px na šířku a 462px na výšku
    • ve feedu na desktopu se upraví na 820px na šířku a 250px na výšku
  • 360°fotografie:
    • 30 000 px v jakékoliv rozměru

Přímo na Facebooku je možné při nahrávání fotku upravit a oříznout, je ale dobré držet v paměti i to, jak se pak na různých zařízeních bude zobrazovat. Pokud tedy chcete mít v profilové fotce třeba logo svojí firmy, zvažte, zda bude v náhledu vůbec čitelné. 
Pokud je obrázek v linku menší, Facebook si ho upraví do malého náhledu, který však ve feedu logicky trochu zapadne:

  • čtvercový náhled bude ve feedu ve formátu 154px na šířku a 154px na výšku, na stránce pak 116px na šířku a 116px na výšku
  • obdélníkový náhled bude ve feedu ve formátu 470px na šířku a 246 px na výšku, na stránce pak 484px na šířku a 252px na výšku

Speciální kategorií jsou Facebookové reklamy, které nabízí mnoho možností. Zde je dobré se na formáty pečlivě zaměřit, protože není nic horšího, než zaplatit peníze za reklamu, která následně není vidět

  • Pro reklamy přímo ve feedu, v Facebook vyhledávání či pro Instant Articles:
    • klasický čtvercový formát šířka/výška 1080px 
    • minimální šířka/výška 600px
  • Pro reklamu v pravém reklamním sloupečku či přímo v Messengeru:
    • se doporučuje velikost šířka/výška 1080px
    • minimální velikost je 254px na šířku a 133px na výšku
  • Pro carouselovou reklamu platí:
    • minimálně 1080px na šířku a 1080px na výšku
    • potřebujete alespoň 2 obrázky pro 2 karty, maximum je 10 karet
    • maximální velikost je 30MB
  • Umístění v Marketplace:
    • se doporučuje velikost šířka/výška 1080px
  • Pro formát Facebook i Messenger stories stačí nám již velmi známý formát na stories.

 

Instagram

Možná si říkáte, tak tady stačí klasická čtvercová 1080×1080… Bohužel už dávno ne. V současné době i na platformě Instagramu naleznete několik základní typů formátu fotek a tady je seznam těch nejvíce používaných.

  • Instagramový feed: 
    • čtvercovou fotografii, ideální formát je 1080px na šířku a 1080px na výšku
    • vertikální fotografii na výšku (tzv. portrét), ve formátu 1080px na šířku a 1350px na výšku
    • horizontální fotografii na šířku, ve formátu 1080 px na šířku a 566px na výšku
  • Náhledové fotografie gridu:
    • budou se na profilu zobrazovat ve velikosti 161px na šířku a 161px na výšku
  • Instagramové stories (stejně jako u Facebookových stories):
    • 1080px na šířku a 1920px na výšku
    • poměr stran 9:16 
    • maximální velikost 4GB
  • IGTV: 
    • 1080px na šířku a 1920px na výšku
    • poměr stran 9:16 
    • náhledová fotka videa musí mít velikost 420px na šířku a 654px na výšku – zde počítejte, že v případě sdílení IGTV videa do feedu se nebude v náhledu zobrazovat horní a spodní část
  • Pro profilovou fotografii na Instagramu platí:
    • 320px na šířku a 320px na výšku
    • poměr stran 1:1 (vždy je potřeba dodržet poměr stran)

Twitter

V České republice ne tak moc známá síť, ale z celosvětového hlediska do našeho základního seznamu rozhodně patří. U Twitteru platí znakové omezení na příspěvku na 280 znaků, a proto fotka či video mohou být skvělým způsobem, jak zaujmout uživatele na první dobrou.

  • Fotografie ve feedu: 
    • minimálně 440px na šířku a 220px na výšku
    • maximálně 1024px na šířku a 512px na výšku
    • maximální velikost 5MB
  • Pro náhledovou fotografii na stránce či profilu na Twitteru platí:
    • 1500px na šířku a 500px na výšku
    • poměr stran 3:1
  • Fotografie na Twitteru doplňuje také náhled při sdílení odkazu, ideálně:
    • 800px na šířku a 418px na výšku
    • poměr stran 1,91:1
  • Profilová fotografie:
    • 400px na šířku a 400px na výšku
    • zobrazuje se pak ve formátu 200px na šířku a 200px na výšku
  • Twitter Fleets (stories):
    • 1080px na šířku a 1920px na výšku

 

LinkedIn

Profesní síť LinkedIn se v českém prostředí začíná hezky pěkně rozjíždět a tady jsou detaily, které by vám neměly uniknout pokud se správě této sítě začínáte věnovat. Kromě formátu je zde dobré také myslet na profesionalitu a zvážit, jaký použijete například profilový obrázek nebo náhled na vaší stránce. Co se týče formátu, liší se také klasický osobní profil a business profil, dejte si tedy pozor, jaká varianta se týká zrovna vás.

  • U profilové fotografie na osobním profilu platí:
    • 400px na šířku a 400px na výšku (nebo vyšší)
    • poměr stran 1:1
    • maximální velikost 8MB
  • U profilové fotografie na business profilu platí:
    • 300px na šířku a 300px na výšku (nebo vyšší)
    • poměr stran 1:1
    • maximální velikost 8MB
  • U cover fotografie na osobním profilu platí:
    • 1584px na šířku a 396px na výšku
    • poměr stran 4:1
    • maximální velikost 48MB
  • U cover fotografie na business profilu platí:
    • 1128px na šířku a 191px na výšku
    • poměr stran 2:1
    • maximální velikost 8MB
  • Pokud postujeme obrázek na zeď, pro zobrazení na desktopu platí:
    • 1200px na šířku a 1200px na výšku 
    • poměr stran 1:1
  • Pro rozhraní mobilního zařízení platí:
    • 1200px na šířku a 628px na výšku 
    • poměr stran 300:157
  • LinkedIn stories:
    • 1080px na šířku a 1920px na výšku
    • poměr stran 9:16
  • Reklama: 
    • běžná fotografie by měla mít doporučené rozměry 1200px na šířku a 627px na výšku s poměrem stran 1.91:1
    • u formátu carousel je vhodné použít rozměry 1080px na šířku a 1080px na výšku s poměrem stran 1:1

 

YouTube

Sociální síť primárně zaměřená na videa, nicméně i zde náhledová fotografie hraje důležitou roli. Je to totiž to první, co uživatel uvidí než se video začne přehrávat. 

  • Pro profilovou fotografii YouTube kanálu platí:
    • nahráváme doporučený rozměr 800px na šířku a 800px na výšku 
    • zobrazuje se 98px na šířku a 98px na výšku 
    • doporučené formáty jsou JPEG, BMP nebo PNG
  • Samotné video plus jeho náhled:
    • 1280px na šířku a 720px na výšku
    • poměr stran 16:9
  • YouTube stories:
    • 1080px na šířku a 1920px na výšku
  • Pro cover fotografii kanálu:
    • nahráváme 2560px na šířku a 1440px na výšku (doporučeno)
    • minimální rozměr pro cover je 2048px na šířku a 1152px na výšku
    • maximální velikost 6MB
    • nejčastěji se zobrazuje pouze výsek s rozměry 1546px na šířku a 423px na výšku, viz následující čtyři typy zobrazení

Na různých zařízeních se však cover fotografie ukazuje různě a proto je třeba na tento ořez myslet při umísťování toho nejdůležitějšího:

  • na tabletu se zobrazí 1855px na šířku a 423px na výšku 
  • na mobilním zařízení se zobrazí 1546px na šířku a 423px na výšku
  • na televizi se zobrazí 2560px na šířku a 1440px na výšku
  • na desktopu se zobrazí 2560px na šířku a 423px na výšku

 

Pinterest

Obrázky a fotografie jsou na Pinterestu tím nejdůležitějším a je proto nutné je správně formátovat a zároveň nepodcenit kvalitu.

  • Pro profilovou fotografie platí:
    • 165px na šířku a 165px na výšku
    • poměr stran 1:1
  • Úvodní fotka profilu:
    • musí mít minimálně 800px na šířku a 450px na výšku
    • poměr stran 16:9
  • Pinterest Fleets (stories):
    • klasických 1080px na šířku a 1920px na výšku
    • maximální velikost 20MB
  • Pro jednotlivé piny, které se ukazují na homepagi Pinterestu platí:
    • doporučuje se 1000px na šířku a 1500px na výšku
    • minimální velikost je 1000px na šířku a 1000px na výšku
    • poměr stran 2:3
    • maximální velikost 20MB
  • Cover nástěnky malý:
    • 55px na šířku a 55px na výšku
    • poměr stran 1:1
  • Cover nástěnky velký:
    • 222px na šířku a 150px na výšku
    • poměr stran 37:25
  • Reklamy na Pinterestu:
    • pro všechny formáty platí doporučená velikost 1000px na šířku a 1500px na výšku s poměrem stran 1:1 či 2:3

 

TikTok

Poslední platformou, kterou vám představíme, je TikTok. Videa na TikTok dneska nejsou již pouze o tančících teenagerech a postupem času na tuto platformu začínají pronikat i velké firmy a organizace. Pravidla jsou v tomhle případě, ale velmi jednoduchá.

  • Pro profilovou fotografii platí:
    • minimální velikost 20px na šířku a 20px na výšku
    • vyšší kvalita je vítaná
  • Rozměry videa (či jeho náhled):
    • 1080px na šířku a 1920px na výšku
    • ideální poměr stran je 9:16 (najdeme zde, ale i 1:1)

Všechny uvedené doporučené rozměry byly aktualizovány k 12. 2. 2021.

Hanka Večerková

Hanka Večerková

Sociální sítě se staly jejím denním chlebem. Na Facebooku a LinkedInu se stará o výkonnostní kampaně našich klientů. V poslední době také propadla TikToku, kde pomáhá s přípravou kampaní pro naše klienty.

Přihlaste se k odběru novinek

    Platební brána Stripe - proč ji (ne)nasadit na váš web?

    Platební brána Stripe – proč ji (ne)nasadit na váš web?

    Platební brány usnadňují život milionům podnikatelů, kteří prodávají přes internet. Umožňují jednoduché a okamžité inkaso […]

    Číst více
    Jak se vzdělávat v marketingu? Radim prozradil své zdroje

    Jak se vzdělávat v marketingu? Radim prozradil své zdroje

    Jedna z cest, jak uspět ve světě marketingu, je včas rozpoznat nové příležitosti a vědět, […]

    Číst více
    Dočkáme se hojnějšího využívání dynamického pricingu mezi českými e-shopy?

    Dočkáme se hojnějšího využívání dynamického pricingu mezi českými e-shopy?

    Spousta e-shopistů nemění ceny několik let a maximálně občas poskytuje slevy. Přitom práce s cenotvorbou […]

    Číst více