SEO škola – co to je TITULEK a POPISEK stránky?

Stále se nám opakují dotazy ohledně titulků a popisků stránek; Co to vlastně je? Kde je na webu najdu? Proč tam jsou? A v neposlední řadě, jak se mají psát? Přečtěte si o tomto tématu níže více.

Title (titulek) i Description (popisek) jsou nejdůležitějšími metadaty a zobrazují se uživateli ve výsledcích v internetových vyhledávačích.

Titulky (TITLE)

  • Titulek je součástí zdrojového kódu v hlavičce stránky. Zobrazuje se jako nadpis a odkazuje na stránku ve výsledcích každého vyhledávání
  • Titulky jsou velmi důležitým on-page SEO a optimalizačním faktorem. Podle titulku se návštěvník velmi často rozhoduje na jakou stránku klikne
  • Správně napsaným titulkem sdělujete jak vyhledávači tak i potencionálnímu návštěvníkovi vašeho webu o čem stránka je, měl by proto obsahovat klíčové slovo stránky

Jaká pravidla při psaní titulků dodržovat:

    • Popisovat přesně obsah článku (maximálně 55 znaků)
    • Každá stránka musí mít unikátní titulek
    • Titulek by měl být krátký, ale zároveň popisný a vybízet ke kliknutí

Správná ukázka titulku a popisku:

POPISEK – (META DESCRIPTION)

  • Popisek rozvíjí titulek stránky. Měl by obsahovat stručný popis o čem stránka konkrétněji vypovídá, podobně jako v žurnalistice perex
  • Trefný popisek může výrazně zvýšit počet návštěvníků webové stránky
  • Je žádoucí v něm znovu volně použít klíčové slovo článku

Jaká pravidla při psaní popisků dodržovat:

    • Popisek musí být stejně jako titulek pro každou stránku unikátní (maximálně 150 znaků)
    • Relevantně, jasně a výstižně shrnuje obsah stránky na kterou odkazuje
    • Musí čtenáře zaujmout

ZDE si můžete zkontrolovat délku titulku a popisku

Špatná ukázka titulku a popisku:

Ondřej Prokop

Ondřej Prokop

zakladatel a jednatel Freshe

Přihlaste se k odběru novinek

    Platební brána Stripe - proč ji (ne)nasadit na váš web?

    Platební brána Stripe – proč ji (ne)nasadit na váš web?

    Platební brány usnadňují život milionům podnikatelů, kteří prodávají přes internet. Umožňují jednoduché a okamžité inkaso […]

    Číst více
    Jak se vzdělávat v marketingu? Radim prozradil své zdroje

    Jak se vzdělávat v marketingu? Radim prozradil své zdroje

    Jedna z cest, jak uspět ve světě marketingu, je včas rozpoznat nové příležitosti a vědět, […]

    Číst více
    Dočkáme se hojnějšího využívání dynamického pricingu mezi českými e-shopy?

    Dočkáme se hojnějšího využívání dynamického pricingu mezi českými e-shopy?

    Spousta e-shopistů nemění ceny několik let a maximálně občas poskytuje slevy. Přitom práce s cenotvorbou […]

    Číst více