Najmout, či nenajmout? Hlavní výhody a nevýhody spolupráce s marketingovou agenturou

23. 10. 2020 Marketing, SEO, PPC, sociální sítě

Mít celý tým lidí, kteří se starají o vaši značku a postupně z nicneříkajícího názvu firmy budují lovebrand je lákavé. Zejména proto, že vy sami tím dostáváte prostor soustředit pozornost na jiné místo vašeho podnikání.
 
Jaká jsou ale úskalí spolupráce s marketingovou agenturou? V tomto článku projdeme největší pro a proti, která je třeba neopomínat.
 

Výhody

Trénovaná kreativní mysl

Většina marketingových agentur má ve svých řadách kreativce se spoustou zkušeností ve vytváření marketingových kampaní. Součástí kreativních týmu v agenturách jsou talentovaní copywriteři, designéři a fotografové čekající na to, aby vám předvedli své nápady v plné parádě. Těmto týmům stačí zadat jednoduchý obchodní koncept, jako je prodej produktů, a oni jej promění v reklamní mistrovské dílo, web nebo billboard, které vyvolají zamyšlení a obdiv.
 

Čas na byznys

Namísto každodenního tápání v metrikách služby Google Analytics a složitého hledání externistů naslepo se zaměřte na makromanagement. Opusťte to nutkání “zařídit si všechno sami”, ponořte se do nitra své firmy a nechte mezitím marketingovou agenturu zaměřit se na celkový obraz,  zdokonalit a rozrůst vaše podnikání.
 

Flexibilita

Oproti freelancerům vám marketingová agentura se svým týmem zajistí nepřetržitý provoz i ve chvíli, kdy je některý z pracovníků na neschopence nebo dovolené. 
Máte také jistotu, že i když se vaše firma rozroste a vaše poptávka po marketignových službách vzroste, nemusíte znovu shánět další jednotlivce – kvalitní agentura vám další služby zajistí sama. 
 

Cena

Dejme tomu, že se kromě správy sociálních sítí zajímáte i o PPC, SEO, nafocení produktů, vytvoření promo videa a ještě potřebujete vytvořit, nakódovat a otextovat webové stránky. Marketingová agentura se, co se cen týče, pohybuje výš, než samotní freelanceři. 
Mějte však na paměti, že platíte také za ušetření spousty vlastního času.Vyhledávání jednotlivých freelancerů a jejich orchestrování je složitá práce, která zabere čas. A váš čas jsou peníze. V marketingových agenturách se o organizaci všech specialistů postará projektový manažer – proto ta vyšší cena.
 

Jako puzzle

Díky tomu, že v agentuře jednotlivé články pracují společně a znají metody a postupy prací ostatních členů týmu, bude každá část navazovat na ostatní a vytvoří tak marketingové puzzle, kde každý dílek dokonale zapadá do skládačky vašeho úspěchu.
V agentuře totiž všichni specialisté tvoří sehraný tým, díky čemuž dokáže agentura dosáhnout konzistentní komunikace mezi kanály a lépe je propojit v rámci celkové marketingové strategie.
 

Nevýhody

Náklady

Agentura má vyšší fixní náklady (pronájem kanceláří, back-office apod.) a tyto náklady se zkrátka  musí promítnout do celkové částky. Obvykle má proto výrazně vyšší hodinovou sazbu než freelancer, ale také je často díky efektivním procesům rychlejší.
Ze všech kladů a záporů najímání marketingové agentury, cena je s největší pravděpodobností tím nejdůležitějším bodem k vašemu zvážení – zda si ji můžete, či nemůžete dovolit.
 

Priority

I když se zaměřujete výhradně na své podnikání, vaše marketingová agentura má mnoho různých klientů. Specialisté ve velkých agenturách někdy zpracovávají i desítky účtů klientů. I přes větší počet zaměstnanců v týmu má omezené kapacity a někdy může narážet na své limity, pokud je třeba rychle rozšířit rozsah spolupráce. To může někdy vést k posunutí termínů projektu.
Dobrá agentura však vždy stanoví realistické lhůty a řídí své priority. Žádný klient by se neměl cítit méně důležitý než jiný. Pokud uvažujete o najmutí marketingové agentury, neváhejte se zeptat projektového manažera, který s má na starost jak tým, tak komunikaci s vámi, kolik klientů má k dispozici. To by vám mělo poskytnout dobrý přehled o jejich pracovní zátěži.
 

Ztráta kontroly

Patříte-li k těm, kteří mají rádi absolutní kontrolu nad veškerým děním okolo firmy, mohli byste narazit na problém. Marketingové agentury fungují strukturovaně – komunikaci s vámi zajišťují téměř vždy projektoví manažeři. Pracovníci, kteří poté provádějí jednotlivé úkoly, pak získávají pouze interpretaci vašich slov, přetlumočenou těmito vedoucími. 
Správný projektový manažer má ale kromě marketingových znalostí i notnou dávku empatie a dokáže tak správně vycítit, co je vám příjemné, jaký přístup požadujete a naladí se s vámi na stejnou vlnu, podle které poté spravuje úkoly svých pracovníků. 
 

Je to na vás

Ve finále je tedy jen na vás, kterého poskytovatele digitálního marketingu vyberete. Neexistuje žádná univerzální odpověď na otázku, zda je lepší najmout freelancera nebo agenturu, protože to, co vaše firma potřebuje, víte nejlépe vy sami. 

David Mynář
Spolumajitel agentury a marketingový nadšenec. Jeho srdcovými klienty jsou Bioderma a Metrostav Development, nejraději píše o strategii a webové analytice. V kanceláři ho kromě pracovního stolu nejčastěji najdete u kávovaru.