I LinkedIn už má stories. Jak fungují a jaký pro ně tvořit obsah?

I LinkedIn už má stories. Jak fungují a jaký pro ně tvořit obsah?

Smršť nových funkcí na LinkedInu, kterou pozorujeme poslední rok a půl, má nový přírůstek. Je to funkce Stories, neboli krátkých časově omezených příběhů, se kterou v minulosti přišel Snapchat a Facebook s Instagramem ji úspěšně okopírovali. 
Stories jsou další krok k tomu, abychom přestali LinkedIn vnímat jako nudnou síť pro lidi z HR. Pojďme si proto ukázat, jak fungují.
 

Porodní bolesti, velký potenciál

Největším problémem Stories na LinkedInu je to, že zatím nejsou přístupné ve verzi pro stolní počítače. Uvidí je tedy jen ta hrstka skalních LinkedInistů. To je i důvodem, proč se zatím moc uživatelů do jejich tvorby nepustilo.
 
Přesto právě pro první odvážné průkopníky mají Stories obrovský potenciál. Umožňují jim:

  1. zvýšit svůj dosah (v rámci mobilní aplikace LinkedInu jsou umístěna na velmi viditelném místě)
  2. rychle publikovat aktuální novinky ze svého podnikání
  3. doplnit své vyšperkované články a statusy o “lidštější” aspekt

 
Narozdíl od mnohých LinkedIn novinek jsou Stories od počátku dostupné i pro firemní stránky.

Takhle vypadá prostor pro Stories v horní části mobilní aplikace.

Takhle vypadá prostor pro Stories v horní části mobilní aplikace.


 

Jaký obsah publikovat?

I ti první odvážlivci, kteří se Stories začali, zatím ohledně svých článků spíše tápou. Viděl jsem například příspěvek, kde si autor stěžuje na poházené Lime koloběžky. Naopak pozitivně hodnotím, jak Stories využívá česká návrhářka Nikol Ponerová, která pomocí nich propaguje své nové módní kousky.

Módní návrhářka Nikol Ponerová využívá LinkedIn Stories k propagaci nových módních kousků.

Módní návrhářka Nikol Ponerová využívá LinkedIn Stories k propagaci nových módních kousků.


 
Protože se jedná o novinku, recept na úspěšná Stories na LinkedInu zatím neexistuje. To je však příležitost být tím, kdo tento recept objeví, a tím získá náskok před svou konkurencí. Je dobré zapojit zkušenosti z jiných sociálních sítí. Přesto doporučuji pamatovat na to, že LinkedIn je i přes změny v posledních měsících stále profesní sociální síť, a proto by měl i obsah vašich Stories korespondovat s vaším profesním zaměřením, a tím vám pomoci si vybudovat image odborníka v oboru.

Radim Bílý

Radim Bílý

Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.

Přihlaste se k odběru novinek

    Dočkáme se hojnějšího využívání dynamického pricingu mezi českými e-shopy?

    Dočkáme se hojnějšího využívání dynamického pricingu mezi českými e-shopy?

    Spousta e-shopistů nemění ceny několik let a maximálně občas poskytuje slevy. Přitom práce s cenotvorbou […]

    Číst více
    TikTok je trend. Jaké jsou jeho možnosti pro propagaci turistiky?

    TikTok je trend. Jaké jsou jeho možnosti pro propagaci turistiky?

    TikTok je v současné době jedna z nejpopulárnějších aplikací aplikacích na trhu. Aktivní uživatel zde […]

    Číst více
    Proměňte Facebook a Instagram v obchodní kanály umožňující prodávat ve velkém

    Proměňte Facebook a Instagram v obchodní kanály umožňující prodávat ve velkém

    Facebook a jeho mladší bratr Instagram nabízí podnikatelům stále více možností, jak přes ně prodávat […]

    Číst více