5 tipů, jak díky internímu marketingu zvýšit výkonnost zaměstnanců?

3. 12. 2020 COT - Celý o turismu Marketing, SEO, PPC, sociální sítě Personální marketing

Zapojit vaše zaměstnance do marketingových kampaní přináší užitek jak v pracovním nasazení, tak i ve zlepšení vztahů mezi všemi zaměstnanci.
Nové iniciativy vzbudí nadšení, a propojí různá oddělení mezi sebou za účelem získání dostatečného množství informací ohledně nové kampaně. Aktivita všech oddělení i týmů pomůže jednotlivcům cítit, že ve firmě hrají důležitou roli a jejich názor má váhu.
Jaké jsou tedy nejlepší způsoby, jak zapojit do svých marketingových kampaní více týmů?
 

Šťastní zaměstnanci = skvěle fungující firma

První vámi kladenou otázkou by mělo být, zda jsou vaši zaměstnanci momentálně spokojeni.
Studie společnosti Gallup s názvem “State of the Global Workplace” ukázala, že pouze 13 % zaměstnanců na světě je oddaných své práci a touží přinést své firmě nějaký užitek, 63 % tvoří neangažovaní a zbylých 24 % tvoří aktivně neangažovaní, kteří jsou nespokojení, neproduktivní, a navíc negativně ovlivňují své kolegy. 
Ve spokojenosti zaměstnanců hrají důležitou roli nadřízení: důležité je, aby často povzbuzovali své zaměstnance k prezentaci svých nápadů a podporovali je tím, že s nimi budou pravidelně konzultovat vývoj samotného nápadu. Zapojte vaše zaměstnance už do přípravy produktu. Zaměstnanci uvidí, jak jsou jejich nápady cenné, a že jsou váženým přínosem pro firmu.
 

Jak dosáhnout vyššího zapojení zaměstnanců?

Angažovaní zaměstnanci rozumějí účelu firmy a chápou, jak jejich práce přispívá k celkové prosperitě značky. 
Jak tedy zajistit, aby se zaměstnanci aktivně podíleli na všech projektech? Mrkněte se na našich 5 tipů:
 

1. Všichni vědí všechno

Zapojte do propagace všechny zaměstnance hned od začátku . Není pravděpodobné, že by je kampaň nadchla, pokud je informujete s měsíčním zpožděním.
Můžete uspořádat meeting, kde všem svým zaměstnancům představíte nový produkt, a jak si představujete spolupráci oddělení na této kampani. V případě, že je vaše firma větší, můžete svolat na schůzi pouze manažery, kteří to následně předají svým oddělením.
Vaše začátky kampaní by měly být plánovány s tak velkým nadšením, s jakým je finálně vypustíte do světa. Můžete zvážit i například odpočet času do startu za účelem vzrušení z nové kampaně, nebo založit společně úložiště jako je např. Google Drive, kde lze do složek rozdělit určité informace, vizuály vašeho projektu, videa i časovou osu.
 

2. Společně online

Je jedno, zda používáte komunikační platformu, jako je Slack, Smarp, nebo hromadnou konverzaci na Facebooku. Cíl je pro všechny stejný – vytvořit a kultivovat interní komunitu.
U zaměstnanců sociálně angažovaných společností je o 20 % vyšší pravděpodobnost, že se budou cítit inspirováni, a o 27 % větší pravděpodobnost, že budou optimisticky pohlížet na budoucnosti společnosti.
 

3. Spojte interní s externím

Navažte kontakt s lidmi mimo vaši organizaci.
I když začnete do marketingu zapojovat zbytek svých oddělení, nemusí být zpočátku nadšení z toho, co dělají. Je snadné se chytit každodenními úkoly a zapomenout na to, co je celkovým cílem.
Recenze zákazníků, kteří se rozhodli prozkoumat vaši společnost dále poté, co viděli příspěvek zaměstnance na sociálních médiích, nebo kteří se rozhodli spolupracovat s vaší organizací po přečtení individuálního profilu zaměstnance, může být obrovská motivace pro zapojení zaměstnanců.
Požádejte své zákazníky, např. formou krátkého dotazníku, o recenzi vašeho produktu a celkovou spokojeností s vašimi zaměstnanci.
 

4. Zaměstnanci jako autoři příběhu

Blogové články, videa, podcasty, příspěvky na sociálních médiích nebo jiný obsah. Nechte zaměstnance sdílet své postřehy.
Můžete vytvořit třeba i vlastní hashtag na Instagramu. Každý zaměstnanec tak může sdílet na svůj osobní profil fotografie z meetingů, školení, nebo fotografií z fotbalového zápasu, který si užívají společně ve svém volném čase se svými kolegy. Tento hashtag jednoduše vloží do popisku fotografie. Každý zaměstnanec se tak může podívat, co dělají jejich kolegové rádi ve svém volném čase.
 

5. Žádaný obsah

Podle zprávy Marketing Advisory Network mají zprávy o značce sdílené zaměstnanci o  561 % větší dosah, než zprávy sdílené pouze na firemních sociálních profilech. To platí nejvíce na sociální síti LinkedIn, která obvykle umožňuje osobním profilům získat několikanásobně vyšší dosah, než tomu bývá u firemních stránek.
Chcete-li podpořit sdílení zaměstnanců, musíte mít obsah, který chtějí zveřejnit. Nabídněte kombinaci různých typů obsahu a uvidíte aktivní zapojení ze strany vašich zaměstnanců do marketingu firmy.
 
Článek původně vznikl pro časopis COT – Celý o turismu.

David Mynář
Spolumajitel agentury a marketingový nadšenec. Jeho srdcovými klienty jsou Bioderma a Metrostav Development, nejraději píše o strategii a webové analytice. V kanceláři ho kromě pracovního stolu nejčastěji najdete u kávovaru.