Jak se vzdělávat v marketingu? Radim prozradil své zdroje
Jedna z cest, jak uspět ve světě marketingu, je včas rozpoznat nové příležitosti a vědět, jak je zapracovat do své strategie. Příkladů z minulosti je hned několik. Kdo byl jeden z prvních na Facebooku/Instagramu/TikToku/LinkedInu, začal dřív než jeho konkurenti s placenou reklamou, většinou na tom neprohloupil (samozřejmě stále platí, že základem úspěšného marketingu je kvalitní produkt).
Jako marketingová agentura pak sledujeme trendy, abychom našim klientům umožnili získat náskok nad zbytkem trhu. Každý z nás ve Freshi má trošku jiné zdroje, které čte. Já však využiji tohoto článku, abych trošku odhalil ty své. Předně podotýkám, že většina marketingových textů, které čtu, je zaměřena na B2B marketing, strategii, obsahový marketing apod. Kolegy, kteří řeší například správu PPC kampaní, zas obvykle zajímají články o něčem jiném.
Magazíny
Ze světových marketingových magazínů mě inspirují například:
- https://www.marketingweek.com/ (doporučuji články od mého oblíbeného Marka Ritsona)
- https://blog.hubspot.com/
- https://www.socialbakers.com/blog
Za dobré české informační zdroje k marketingu považuji:
- https://newsfeed.cz/
- https://markething.cz/
- https://tyinternety.cz/rubrika/prirucka-marketera/
- občas naleznete dobré marketingové podcasty i na https://mladypodnikatel.cz/
Sociální sítě
Nejlepší cestou, jak být v obraze, je sledovat na sociálních sítích přední osobnosti marketingu a jejich vyjádření ke všem novinkám. Jenže, kde je najít?
Facebook se mi v tomto ohledu příliš neosvědčil, protože zde moc profesionálů není, respektive zde málo publikují profesní obsah, a pokud nedávají peníze do reklamy, většinou se ke mně jejich obsah nedostane. Jediný, koho na Facebooku sleduji, je Ondřej Ilinčev a jeho doporučení ohledně UX.
Na Twitteru už je to o něco lepší. Marketérů je zde poměrně dost, ale zkratkovitost platformy zrovna nepomáhá sdílení know-how. Asi jediný je Jonáš Čumrik a. k. a. Johny Machette (lidé v rozmezí 25-30 let si jej ještě pamatují jako YouTubera, co “ukradl” Řezníkovi Slavíka), byť i ten píše o marketingu jen menší část svých příspěvků.
Největší informační žně mám pak na LinkedInu. Zde určitě doporučuji sledovat například:
- již zmíněného Marka Ritsona
- Lucii Zaki kvůli super hintům z B2B marketingu a strategie
- Jirku Jambora a Honzu Kyselého ze Future Sales, kteří sdílí super tipy ohledně využívání LinkedInu
- ze stejného důvodu i Janu Bartíkovou
- Kateřinu Pavlíčkovou – machra na Instagram
- Pavla Ungra – největší českou kapacitu přes SEO
- Lukáše Herzána – píše o guerilla marketingu
Na těchto lidech je zajímavý nejen jejich vlastní obsah, ale i to, že reagují na obsah jiných oborově relevantních kolegů – díky algoritmu LinkedInu se k vám tak dostane též.
Jako vysloveně promarněnou příležitost považuji absenci pořádného českého marketing podcastu. Velmi nadějné MH Minutes bohužel skončily pro nedostatek času autora, občas se některé díly Insideru věnují marketingu a médiím.
Síla sdílení
Co nám ve Freshi funguje, je možnost sdílet zajímavé informační zdroje s ostatními členy týmu. Za tímto účelem máme ve Slacku vytvořený kanál #education. Pokud to struktura vaší firmy umožňuje, doporučuji zavést i ve vaší firmě podobný nástroj a motivovat své kolegy, aby jej začali proaktivně využívat.
Radim Bílý
-
Naši klienti se občas ptají, jaký podíl má ve vyhledávačích...
-
Jak na Lead generation pomocí Facebook Ads (Meta Ads)?
Lead generation je proces hledání potenciálních zákazníků a jejich následné... -
Rok 2022 v marketingu: Umělá inteligence, automatizace a tápající Meta
Jestli je možné na něco v marketingu spolehnout, jsou to neustálé...