Knižní tipy na léto aneb marketingové čtivo k rybníku i k moři
Prázdniny začaly a doba dovolených je tu. Sepsala jsem vám proto tipy na knihy o marketingu, které by neměly chybět ve vašem čtenářském deníku. Jedná se čistě o má osobní doporučení na knihy, které mne zaujaly a jsou platnými členy mé knihovny, co praská ve švech.
Začneme knihou Jak na sítě od Elišky Vyhnánkové a Michelle Losekoot. Tato „bible“ sociálních sítí tu rozhodně nemůže chybět. Kniha vás provede tím, jak nad sociálními sítěmi vůbec uvažovat a jak přemýšlet nad strategií pro ně. Kniha je vhodná i pro úplné začátečníky, ale rozhodně se nejedná o návod, jak co udělat a kam přesně kliknout. Je psaná dost obecně v rámci zachování co nejdelší aktuálnosti a je protkána praktickými ukázkami, jak kdo k sítím přistupuje a co na nich může fungovat.
Jako další tip tu mám knihu Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Autor Miles Young oprášil a upravil Ogilvyho doporučení z původní knihy O reklamě a snažil se čtenářům dopřát trochu marketingové inspirace. Kniha je krásně graficky zpracovaná. A rozhodně ji doporučuji, pokud chcete na dovolenou spíše lehké čtení, kterým budete moci volně listovat a není potřeba se na ni důkladně soustředit.
Z knihy Milion sledujících od Brendana Kanea jsem si odnesla především obecné principy, které jsou v knize zmiňované a dávají velký smysl, pokud chcete své sociální sítě co nejrychleji a nejlépe rozjet. Je za mě třeba brát knihu trochu s rezervou. Dosáhnout v českém rybníčku milionu sledujících není zdaleka tak jednoduché jako na anglosaském trhu.
Pro ty, co vytváří obsah může být velkou inspirací kniha Jak zaujmout hned napoprvé od Chipa a Dana Heathových. Vysvětlují totiž, proč některé nápady hned zaniknou a jiné získají pozornost. A nabízí hned několik způsobů, jak vaše sdělení zaobalit, aby upoutala. Dočtete se například o základech storytellingu, díky kterému bude mít váš obsah mnohem větší dopad.
Copywriting: pište texty, které prodávají od Anny Sálové a Zuzany Veselé vám pomůže, pokud je pro vás psaní textů doslova očistcem. Dozvíte se o základních principech copywritingu, o tom jak psát na blog, web, sociální sítě či jak napsat tiskovou zprávu. Je neskutečně praktická. Příručka pro vaše texty od začátku do konce.
Pokud chcete být ve svém životě více organizovanější a efektivnější, doporučuji knihy od Cala Newporta. Hluboká práce vám pomůže dostat se do flow a nenechat se ničím a nikým vyrušovat. A díky knize Digitální minimalismus můžete být více offline ve vašem životě.
Kniha Čtyři tisíce týdnů, kterou napsal Oliver Burkeman, vás donutí zamyslet se, jak využívat čas. Na světě totiž pobudeme sotva čtyři tisíce týdnů. Snaha o efektivitu totiž často vede k úzkosti a je v pořádku někdy nedělat vůbec nic.
No a pokud si chcete raději pustit něco do uší, je tu vždy varianta ve formě podcastu. Já sama si do uší ráda pustím podcast Jak na sítě od Elišky Vyhnánkové, do kterého zve hosty ze sféry sociálních sítí a marketingu. Či PÍÁRKO pod taktovkou Nikoly Lörinczové a Pavly Umlaufové zase nabízí témata kulturního PR a marketingu s různými hosty napříč agenturami, médii a kulturou. Jestli Vás baví podnikání, rozhodně nevynechejte podcast Na volné noze od Roberta Vlacha a Dana Šácha. A závěrem tu mám tip na podcast Výtah od Holek z Marketingu, který se věnuje různým tématům od produktového marketingu přes e-mailing až po budování značky.
Krásné léto a hromadu přečtených knih!
-
Navigovat v Google Analytics 4 může být náročné. V tomto...
-
JAKÉ BUGY MŮŽETE POTKAT PŘI PRÁCI S OPTIMALIZACEMI?
Jako každá velká společnost, má i Meta své mouchy. V... -
Vzděláváme se aneb co jsme si odnesli z kurzu “Právo a AI v tvorbě obsahu”
V prosinci jsme využili možnost na den odložit notebook a...