Jak se vzdělávat v marketingu? Radim prozradil své zdroje

20. 7. 2021 Marketing, SEO, PPC, sociální sítě Školení Sociální sítě

Jedna z cest, jak uspět ve světě marketingu, je včas rozpoznat nové příležitosti a vědět, jak je zapracovat do své strategie. Příkladů z minulosti je hned několik. Kdo byl jeden z prvních na Facebooku/Instagramu/TikToku/LinkedInu, začal dřív než jeho konkurenti s placenou reklamou, většinou na tom neprohloupil (samozřejmě stále platí, že základem úspěšného marketingu je kvalitní produkt).

Jako marketingová agentura pak sledujeme trendy, abychom našim klientům umožnili získat náskok nad zbytkem trhu. Každý z nás ve Freshi má trošku jiné zdroje, které čte. Já však využiji tohoto článku, abych trošku odhalil ty své. Předně podotýkám, že většina marketingových textů, které čtu, je zaměřena na B2B marketing, strategii, obsahový marketing apod. Kolegy, kteří řeší například správu PPC kampaní, zas obvykle zajímají články o něčem jiném.

 

Magazíny

Ze světových marketingových magazínů mě inspirují například:

 

Za dobré české informační zdroje k marketingu považuji:

 

Sociální sítě

Nejlepší cestou, jak být v obraze, je sledovat na sociálních sítích přední osobnosti marketingu a jejich vyjádření ke všem novinkám. Jenže, kde je najít? 

Facebook se mi v tomto ohledu příliš neosvědčil, protože zde moc profesionálů není, respektive zde málo publikují profesní obsah, a pokud nedávají peníze do reklamy, většinou se ke mně jejich obsah nedostane. Jediný, koho na Facebooku sleduji, je Ondřej Ilinčev a jeho doporučení ohledně UX.

Na Twitteru už je to o něco lepší. Marketérů je zde poměrně dost, ale zkratkovitost platformy zrovna nepomáhá sdílení know-how. Asi jediný je Jonáš Čumrik a. k. a. Johny Machette (lidé v rozmezí 25-30 let si jej ještě pamatují jako YouTubera, co “ukradl” Řezníkovi Slavíka), byť i ten píše o marketingu jen menší část svých příspěvků.

Největší informační žně mám pak na LinkedInu. Zde určitě doporučuji sledovat například:

 

Na těchto lidech je zajímavý nejen jejich vlastní obsah, ale i to, že reagují na obsah jiných oborově relevantních kolegů – díky algoritmu LinkedInu se k vám tak dostane též.

Jako vysloveně promarněnou příležitost považuji absenci pořádného českého marketing podcastu. Velmi nadějné MH Minutes bohužel skončily pro nedostatek času autora, občas se některé díly Insideru věnují marketingu a médiím.

 

Síla sdílení

Co nám ve Freshi funguje, je možnost sdílet zajímavé informační zdroje s ostatními členy týmu. Za tímto účelem máme ve Slacku vytvořený kanál #education. Pokud to struktura vaší firmy umožňuje, doporučuji zavést i ve vaší firmě podobný nástroj a motivovat své kolegy, aby jej začali proaktivně využívat.

Radim Bílý
Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.