Automatické zveřejnění slev na Facebooku
Pokud provozujete slevový portál, je prakticky nutností mít i vlastní Facebook stránku, kde můžete uživatele informovat o nových slevách nebo akcích. Manuální kopírování slev může být ovšem nepříjemné a časově náročné. Nechme pracovat stroje za nás a pojďme se společně podívat, jak nastavit, aby se slevy z vašeho slevového portálu zveřejňovaly automaticky na vaší Facebook stránce. Nastavení je otázkou 10ti minut a zvládne ho opravdu každý.
1. krok – příprava propojení
Aby vše fungovalo jak má, je nutné mít samozřejmě Facebook stránku, kde máme administrátorská práva. Druhým krokem je zajištění správné podpory ze strany vašeho slevového portálu, který musí mít tzv RSS výstup. Pomocí tohoto výstupu lze z vašich stránek získat seznam slev ve strojově zpracovatelném formátu. Tento výstup se používá mimo jiné pro RSS čtečky. Podporu tohoto výstupu musíte ověřit u vašeho dodavatele, nebo administrátora portálu, popřípadě je nutné tento výstup doprogramovat, což je otázkou několika desítek minut, maximálně jedné hodiny. Správný RSS výstup vypadá v prohlížeči přibližně takto:
Pozor – nezaměňujte RSS výstup a XML feed pro agregátory, oba mají sice stejný formát, ale každý má (bohužel) trochu jiná specifika a použití.
2. krok – nastavení kampaně
Dalším krokem je, že se přihlásíme na Facebook pod osobním profilem. Pokud jsme přihlášeni pod profilem Facebook stránky, aplikace nebude fungovat. Následovně přejdeme na tento odkaz:
http://apps.facebook.com/rssgraffiti/
Na tomto odkaze se nachází aplikace, která publikaci slev zajistí. Po prvním použití byste měli aplikaci vidět na Facebooku v levém sloupci ve skupině s názvem „Aplikace“, nemusíte si tak odkaz na aplikaci pamatovat.
Po přechodu do aplikaci klikneme na odkaz „Add New Publishing Plan“, kterým vytvoříme nové schéma přeposílání, jak vidíme na obrázku níže. Těchto schémat může být více – jak pro více Facebook stránek, tak pro více slevových portálů.
3. krok – vyplnění kampaně
Poté následuje série jednoduchých kroků. Začneme vyplněním názvu kampaně, pokud bychom měli více kampaní, abychom se v nich neztratili.
Nově vzniklá prázdná kampaň vypadá takto:
4. krok – nastavení zdroje slev
Kliknutím na „Add new“ u položky Source, přidáme nový zdroj slev, čímž je náš slevový portál. Do okénka, které nám vyskočí vyplníme URL našeho RSS kanálu, který získáme od našeho dodavatele nebo administrátora.
Klikneme na „Add source“ a objeví se nám další okno, kde si můžeme nastavit, jak často se mají slevy zveřejňovat a jaké maximální množství se může zveřejnit. Toto bude hodně záviset na množství slev, které váš portál každý den produkuje. Nastavením kombinace „Four times a day“ a „2 posts“ docílíte, že se denně otiskne maximálně 8 slev.
V záložce Advenced můžeme nastavit, že se bude zároveň doplňovat text příspěvku.
Nastavení zdroje slev ukončíme kliknutím na modré tlačítko Save.
5. krok – nastavení cíle
Jedním z posledních kroků je nastavení cílového umístění slev, což bude vaše Facebook stránka. Klikneme proto na odkaz „Add new“ u položky Target.
Zde vybereme Facebook stránku, kde se mají slevy publikovat. Pokud zde nevidíte cílovou stránku, znamená to, že nemáte administrátorské práva, tudíž nemůžete stránku spravovat.
Klikneme na spodní modré tlačítko Save a tím máme hotovo.
6. krok – spuštění
Nyní již můžeme celý mechanismus spustit pomocí prostředního tlačítka se šipkou.
Pokud svítí tlačítko zeleně, vše by mělo správně fungovat. Stejným postupem lze nastavit publikování i pro více vašich Facebook stránek a to i z totožného zdroje slev.
7. krok – kontrola
Pokud se publikace slev nedaří, můžeme se v aplikaci podívat, kde nastala chyba. To provedeme kliknutím na modré tlačítko, které se nachází vpravo nahoře, vedle tlačítka smazání kampaně. Vždy když něco nefunguje, toto bude první místo, kam je třeba se podívat.
Vlevo vidíme chyby, které vznikají přímo na vašem portálu a počet slev, které se podařilo z RSS výstupu načíst. Pokud je vše správně, vidíme 100% a položka Total Errors ukazuje nulu. Pokud v levé sekci nevidíme 100% je nutné kontaktovat vašeho dodavatele portálu. Vpravo vidíme chyby přímo na Facebook stránce a počet slev, které se podařilo otisknout. Opět bychom měli vidět 100%. Pokud nevidíme 100%, může být problém buď s právy nebo s nastavením množství publikovaných slev – viz odstavec 4.
Závěr
Pokud máte zájem o automatizaci publikování vašich slev, neváhejte se na nás obrátit, rádi vám pomůžeme s přípravou RSS výstupu na vašem slevovém portálu. Rovněž vám můžeme pomoct s kompletním nastavením aplikace RSS Grafitti. Budeme však potřebovat administrátorské práva pro vaší Facebook stránku.
-
22. 7. 2013V další části seriálu o slevových portálech se podíváme na...
-
8. 4. 2013
Víte jaká jsou specifika a z nich vycházející rizika slevových portálů?
V dalším díle ze seriálu o slevových portálech se podíváme... -
27. 1. 2013
Historie a vývoj slevových portálů – začalo to v USA…
V další části seriálu o slevových portálech se podíváme ještě...