Městská divadla pražská

Představení klienta

Městská divadla pražská tvoří v současnosti tři divadla: ABC, Rokoko a Komedie. Divadla sdružená okolo Vodičkovy ulice nabízí každý večer divákům víc než 1 000 míst. Hlavním propagačním kanálem MDP je dlouhodobě outdoorová reklama. Přestože všechny divadelní scény umožňují nákup lístků na představení on-line, dosavadní pokusy divadel o online propagaci představení nebyly příliš úspěšné. To se nám však povedlo změnit.

Jasné nastavení měření

Achillovou patou dosavadních on-line marketingových kampaní bylo nejasné měření konverzí. Stejně jako u většiny velkých divadel neprobíhá totiž rezervace přímo na webu divadla, ale prostřednictvím specializovaného systému Colosseum. Ve spolupráci s provozovatelem rezervačního systému a tvůrcem webu jsme dosáhli toho, že nyní je měřena opravdu každá konverze.

PPC jako hlavní zdroj konverzí

Přestože se spuštěním nového webu na přelomu roku 2018 a 2019 došlo k propadu organických rezervací, podařilo se nám zajistit stabilní příjem divadel prostřednictvím placené reklamy. K tomu nám pomohla především následující strategie:

 

  • Jasné rozdělení marketingových kanálů v rámci STDC frameworku. Facebook jsme začali pojímat více brandově a ve spolupráci s divadlem (správu Facebooku si z důvodu rychlosti publikace informací stále řeší MDP sama) dokázali zachytávat nové zájemce. Ty jsme následně remarketovali prostřednictvím jednoznačně výkonnostních Google Ads a Skliku, a tím je přiměli ke konverzi.
  • Změna fungování na Google Ads, zapojení Skliku. Na těchto kanálech zobrazujeme brandové reklamy propagující jednotlivá divadla, stejně jako reklamy na jednotlivá představení. Využíváme je také pro remarketing (viz bod č. 1).

 

Díky tomu jsme dosáhli toho, že tržby z PPC činí přibližně 15 % všech online tržeb, zatímco loni toto číslo činilo zhruba 5 %.