Slevový portál dal, slevový portál vzal

GoodyGoody téma Ostatní

Je tomu již cca rok a půl od chvíle, kdy jsme na trh uvedli naši aplikaci pro provoz slevových portálů. V té době (přelom léta a podzimu 2010) bylo toto odvětví ještě v plenkách a největší boom měl teprve nastat. Do konce roku 2010 jsme zrealizovali pouze několik prvních portálů, opravdový nápor přišel až v roce 2011. Za uplynulý rok jsme realizovali pro naše stávající i nové klienty několik desítek slevových portálů v různých zemích (nejvíce v ČR, dále pak na Slovensku, Chille a v dalších zemích).

Jelikož se blíží konec roku 2011, máme potřebu bilancovat uplynulý rok. Co nám dal, co nám vzal. Rád bych se držel pouze zvoleného tématu slevových portálů a nebudu tak hodnotit jiné události ani činnosti naší agentury. Portály hromadného nakupování mně osobně přinesly za uplynulý rok mnoho práce, zkušeností, ale i různých problémů, které bylo nutné řešit ad hoc.

Nyní před Vánoci na sklonku roku, kdy jsem začal v hlavě sumarizovat, co mi vlastně slevové portály přinesly, zjistil jsem pro mne poměrně zajímavou informaci. Pokud se oprostím od nových zkušeností, klientů a dalších užitků ze slevových portálů, nacházím zajímavou skutečnost. V momentě kdy od finanční odměny, která mi plynula z realizace mnoha slevových portálů odečtu mé osobní nákupy na těchto portálech, tak se finále nacházím na nulovém příjmu či dokonce ve ztrátě. Proč?

Protože i já jsem se poslední rok ve velkém účastnil mánie zvané slevy na slevových portálech a dohromady za celý rok na všech slevových portálech jsem utratil poměrně vysokou částku. Cca 2/3 utracených peněz byla na portálech našich klientů a cca 1/3 na portálech, které jsme nerealizovali. Z toho vyplývá, že i já sám jsem přispěl svým vlastním dílem k rozkvětu jak našim klientům, tak i celému tomuto mladému odvětví. Pochopitelně jsem se za tu dobu i několikrát spálil, ne každý voucher splnil mé očekávání a člověk se naučil více si vybírat. Pokud se však ohlédnu zpět, nelituji jediného nákupu. Mnoho zážitků, pobytů a věcí, které jsem skrze slevové portály nakoupil bych si nikdy dříve nedopřál. Ne snad z důvodu, že bych na ně neměl prostředky, ale spíše z důvodu, že mi přišly zbytečně drahé, luxusní, rozmařilé nebo jsem o nich prostě nevěděl. Sám jsem částečně naplnil i marketingový potenciál této celé mašinérie a do některých podniků se od té doby, kdy jsem v nich byl poprvé „na voucher“, spokojeně vracím.

A co vy? Kolik jste za vouchery za uplynulý rok utratili?

Podívejte se na naši slevovou aplikaci.