Zúčastnili jsme se školení Google Analytics od Medio
Když jsem letos v červnu končil studium, říkal jsem si, hlavně abych tímto své vzdělávání neskončil. Již v létě jsem tak vybíral školení, které by prohloubily mé znalosti. Jako první jsem chtěl absolvovat Google Analytics, s nimiž pracuji již asi 7 let. Často také vysvětluji základy GA našim klientům a zajímalo mě zda umím vše potřebné. Zvažoval jsem několik školení Google Analytics, ale nakonec jsem vybral to od Medio od Honzy Tichého, které nebylo pro úplné začátečníky. S Honzou dříve pracoval můj kolega v H1.cz a kromě toho jsem ho viděl už na několika konferencích a je to člověk ke kterému mám důvěru, že opravdu ví o čem mluví 🙂
Hodně mě překvapilo, že hned v první hodině školení, kde Honza spíše jen rekapituloval jak fungují metriky Google Analytics, jsem narazil na mnoho nových věcí a faktů. Zjistil jsem například rozdíly mezi návštěvou a unikátním návštěvníkem, jak se měří čas strávený na stránce co vše je bounce (okamžité opuštění) a další detaily skrývající se v číslech GA.
Celé školení je vedeno především „marketingově“ tzn. povídání v marketingovém kontextu bez nutnosti zasahování do hlubokých technických detailů a programování. Honza Tichý ale ochotně odpověděl na jakékoli dotazy po skončení oficiální části, včetně konkrétních ukázek upravených měřících kódů na míru.
Jako nejcennější jsem na celém školení shledal především praktické příklady z reálného světa. Celé školení bylo prezentováno na konkrétním e-shopu se zajímavou návštěvností i obraty a tak pod konkrétními příklady si bylo možné ihned představit zcela konkrétní problém nebo úspěch. Honza představil mnoho příkladů a ukázal jak u analytiky přemýšlet. Jak pracovat s daty v kontextech, v čase, s pomocí hypotéz tak aby se z čísel daly vyvozovat podstatné jevy a trendy. Kromě toho poukázal na mnoho slabin a úskalí Google Analytics, které pramení především v nepřesném měření, nemožnosti srovnání 1:1 s reálným světem, problémem ROPO nákupů („Research Online – Purchase Offline“) atd.
Hlavní body školení, které mi uvízly v hlavě:
- vysvětlení pojmů a metrik
- instalace měření a měřící kódy a jejich úpravy
- Universal Analytics
- rozhraní Google Analytics
- kudy a jak data putují, jak se ukládají a jak filtrují
- segmentace (i nová zatím v betaverzi)
- kohorty
- cíle, ecommerce
- tagování kampaní
- propojení a spolupráce s PPC Adwords
Po skončení školení jsme dostali nejen klasický diplom, ale především obsáhlý e-mail s prezentací, s odkazy na desítky relevantních videí a webů, s upravenými měřicími kódy, slovníčkem pojmů a metrik GA a dalšími zajímavými informacemi.
Celkově mě toto školení opravdu příjemně překvapilo a utvrdilo mě v tom, že je potřeba se neustále vzdělávat. Byl jsem překvapen kolik jsem toho o Google Analytics, které používám prakticky každý den, nevěděl… Je opravdu úžasné jaký má školení zásah, doporučil bych ho provozovatelům vlastních webů nebo eshopů, markeťákům ve firmách a korporacích i vývojářům ve webdeveloperských společnostech!
Odkaz na školení Medio Google Analytics
-
Navigovat v Google Analytics 4 může být náročné. V tomto...
-
JAKÉ BUGY MŮŽETE POTKAT PŘI PRÁCI S OPTIMALIZACEMI?
Jako každá velká společnost, má i Meta své mouchy. V... -
Vzděláváme se aneb co jsme si odnesli z kurzu “Právo a AI v tvorbě obsahu”
V prosinci jsme využili možnost na den odložit notebook a...