Navštívili jsme konferenci Bohatý sirotek a bylo to skvělé!

Aktuálně Reportáže z akcí, konference, školení

První adventní neděli jsem se rozhodl strávit trošku méně obyčejně, než konzumací sladkostí u nedělních televizních pořadů. Velký vliv na to měl můj dobrý přítel a spolupracovník, který byl pozván jako jeden z řečníků na akci Bohatý sirotek. Akce slibovala přednášky 3 zajímavých speakerů v oboru osobního rozvoje, coachingu a obchodních dovedností, které zkombinovala s charitativním účelem – to mě na první pohled uchvátilo a proto jsem se rozhodl strávit tuto neděli mimo teplo domova 🙂 Jaké to bylo? Bylo to skvělé…

IMG_3235Výtěžek ze vstupného, od sponzorů a ze závěrečné akce bude věnován Dětskému domovu Dolní Počernice, který přišel v úvodu konference představit přímo její ředitel. Domov do kterého budou směrovat finanční prostředky, byl dle mého názoru vybrán velmi dobře, protože z řeči pana ředitele bylo znát, že o úspěch a vzdělání jejich svěřenců jim jde především. Představil konkrétní statistiky toho jak se jejich děti po opuštění domova dokáží uplatnit v pracovním životě a představil stručně jejich program díky kterému se tyto výsledky snaží neustále zlepšovat. Už jen základní slogan akce: „Vzdělávejte se a zárověň pomáhejte…“ mě na první pohled uchvátil, ale pochopitelně jsem byl zvědavý i na řečníky, které jsem do dneška neznal.
IMG_3233
Jako první pohovořil o své práci a obecně o marketingu Petr Uchytil, který dělá ředitele marketingu v Regie Radio Music. Mluvil konkrétně o tom jak to dělají u nich při prodeji reklamního času v rádiu. Konkrétně tedy o tom, že to není dnes už jen o prodeji času, ale o tom hledat s inzerenty řešení jejich problémů. Tedy ne jim pouze prodat čas, ale pokusit se jim pomoci naplánovat a realizovat reklamní kampaň tak, aby opravdu prodávala. Zmínil často největší problém na klientské straně a to buď úplnou absenci nebo nedokonalost měření výsledků kampaní. Mluvil také o chytrém a „uvěřitelném“ využití cenové diskriminace, kde názorně ukázal, že každý zákazník má své místo na nabídkové a poptávkové křivce a pokud se nastaví správné parametry služby je možné obsloužit téměř celý trh s různou cenotvorbou (například běžný bankovní účet, účet pro studenty a seniory za zvýhodněnou cenu atd.).
Následovala prezentace kouče Jana Laibla. Tato prezentace byla skutečně fenomenální. Jan je opravdu vtipný a umí skvěle vystupovat a strhnout pozornost. Prozradil mnoho ze své obchodní kariéry a portfolia svých prodejních technik. Víceméně vše se točí kolem „férového“ prodeje, kde je potřeba nejprve zjistit klientovy potřeby, ty si podrobně vysvětlit a rozebrat a až na ně reagovat a nabídnout konkrétní produkt nebo službu. Na příkladech vysvětlil jak překonávat nejtěžší obchodní začátky, bolesti z mnoha odmítnutí a jak si i takové odmítnutí přepočítat na peníze, které vlastně obchodník vydělal. Pokud oslovíme 10 klientů, 9 z nich nám položí telefon a 1 prodáme produkt s provizí 1.000,- Kč tak vlastně i každý ten, který nás tvrdě odmítl nám vydělal 100,- Kč. Protože statisticky je potřeba x odmítnutí ke každému prodeji. Myšlenek zaznělo opravdu mnoho a pokud bych si někdy měl zaplatit koučing na obchodní dovednosti asi bych neváhal Jana oslovit minimálně s poptávkou. Jediné co bych hodnotil jako malý zápor byla dle mého názoru až moc velká show, kdy mnohdy forma výkladu přebila obsah natolik, že si člověk těžko zapamatoval tu klíčovou myšlenku sdělení.
IMG_3238
Jako poslední vystoupil Jan Říčař úspěšný podnikatel, investor a v poslední době i začínající politik. Jan Říčař pohovořil o svém vlastním příběhu jak začínal, jak ho jeho nejbližší okolí v začátcích příliš nepodpořilo, naopak bylo proti němu a jak měl celkově začátky složité a i přes to se mu podařilo vypracovat tam kde je nyní. Jeho prezentace se v mnoha ohledech prolínala s prezentací Jana Laibla, ale snažil se jí prokládat více konkrétními příklady ze své vlastní obchodní a podnikatelské praxe. Vtipně ukázal příklady manipulace i vlastních neúspěchů. Mluvil o tom, že ne vždy je dobré dát na marketingové výzkumy a obecné praxe. Na své vlastní kariéře ukázal, že jít občas do projektu, který byznysově na první pohled nemusí dávat velký smysl, se může rozrůst ve velmi zajímavou a výdělečnou společnost. Nakonec Jan Říčař předal šek na 5.000 Kč pro dětský domov od oblastní organizace ANO Praha 11, čímž své vystoupení krásně zakončil.
IMG_3239
Na závěr před dražbou vína a tombolou ještě vystoupil Petr Jumar, úspěšný manažer, podnikatel, motivátor a lektor, který navzdory obchodním úspěchům a nadstandardním příjmům na vlastní kůži zkusil, jak lehce se člověk může ocitnout v dluzích a jak složitě se z nich dostává. O čemž se rozhodl napsat e-book „Natřete to dluhům“, který bude v nejbližší době představen na stránkách http://www.bohatysirotek.cz/. V budoucnu se e-book bude prodávat za 199,-. Autor se vzdal nároku na honorář ve prospěch dětí, s vrozenou obličejovou vadou, takzvaným rozštěpem. 70 % peněz získaných prodejem e-booku tak bude věnováno „rozštěpáčkům“, kterým pomůže vrátit úsměv do tváře.
Celkově ve mě konference zanechala mnoho zajímavých myšlenek pro byznys a především hlubší emoce a chuť více pomáhat těm, kteří to opravdu potřebují. Jsem rád, že jsem se této akce mohl zúčastnit, něco málo věnovat na dobrou věc a dozvědět se hodně zajímavých podnětů k přemýšlení do budoucna. Věřím, že budou oznámeny další akce pod značkou Bohatý sirotek, kterých se budu moci zúčastnit. Děkuji organizátorům a těším se v budoucnu neshledanou.
A co vy přijdete v budoucnu také?