„EU cookies“ týkají se mě nebo ne?
Hodně našich klientů se nás v posledních týdnech ptá, zda se jich týká „problém s EU cookies“. Dělali jsme si poměrně rozsáhlou analýzu v rámci našich právníků a spolupracujících agentur a dospěli jsme k závěru, že tzv. „EU cookies“ se týkají bohužel prakticky všech klientů, kteří nechtějí riskovat penalizaci od Googlu a mají u nás web. Zcela jistě se týká všech klientů, kteří provozují na svém webu AdSense (nebo podobný typ) reklamy a ti, kteří provozují k PPC reklamě ještě remarketing. Těm z vás kterých se problém přímo dotýká jsme se již ozvali a řešíme problém za vás.
Případy, kdy Google souhlas vyžaduje
Ověřte, zda nesplňujete některý z těchto případů:
- Na vašem webu běží reklamní systém od Google jako Adsense nebo DoubleClick
- V Google Analytics jste si nastavili některé z inzertních funkcí:
- remarketing
- přehledy zobrazení v obsahové síti
- demografické přehledy
- V Google Analytics jste si nastavili sbírání neanonymních údajů (PII). Třeba, že v Událostech ukládate emaily nebo jména uživatelů.
Splňujete? Pak byste podle Google do 30. září měli od uživatelů získat souhlas s ukládáním cookies pomocí oznámení ve stránce.
Zatím nikdo neví, co Google udělá, když to budete ignorovat, ale je pravděpodobné, že vás bude čekat dřív nebo později penalizace. Buďto v PPC systému nebo v SEO.
Pokud si myslíte, že se problém dotýká i vás nebo si nejste jisti, kontaktujte nás na: Martin Krpata: krpata@freshservices.cz, 777 069 094. Podíváme se na problém podrobně a případně vám navrhneme optimální technickou implementaci zákonné normy „EU cookies“. Ve většině případů je technická implementace od 1 do 2 hodiny práce.
-
O Česku se říká, že je to země e-shopů. Tomuto...
-
KPMG Data Festival 2021 ukázal, že i malé firmy můžou využívat data efektivněji
Na KPMG Data Festival jsem zamířil poprvé. Zaujaly mě některé... -
Problém s cookie lištami se vrací. V roce 2022 je budete muset implementovat všude
Nařízení GDPR způsobilo v roce 2018 v marketingových týmech paniku...