Jak jsme vybudovali úspěšný věrnostní program pro Algidu?

15. 9. 2015 Aktuálně Naše řešení Reference

V roce 2008 jsme získali v tendru možnost vytvořit pro společnost Unilever, respektive jeho brand Algidu věrnostní program pro B2B segment. Přečtěte si celou případovou studiu od zadání až po úspěšnou realizaci.

O společnosti Unilever

Algida je součástí celosvětové značky Unilever. Unilever je s více než 400 značkami ve čtrnácti kategoriích zahrnujících domácnost, osobní péči a potraviny se žádná jiná společnost nedotýká tolika lidských životů tolika různými způsoby. S širokým portfoliem jejich značek patří mezi lídry v různých oblastech podnikání. Portfolio Unileveru zahrnuje světově známé značky, jako jsou Lipton, Knorr nebo Dove nebo právě Algida i dlouhodobě oblíbené lokální značky, jako je například zmrzlina Míša.

Zadání klienta

Psal se rok 2008 a naše agentura nebyla na trhu ani rok. Společnost UNILEVER ČR, spol. s r.o. nás požádala o vytvoření věrnostního programu pro podporu B2B odběratelů produktů Algida (provozovatelé restaurací, kaváren, hotelů). Cílem bylo zajištění kompletní marketingové podpory věrnostního programu, včetně logistiky a celého fungování.

Cíle

  • podpořit prodeje B2B odběratelů Algida produktů a motivovat odběratele k vyšším objednávkám
  • nastartovat komunikaci mezi výrobcem a odběrateli (e-mailing, zpětná vazba atd.)
  • do 2 let zapojit a aktivovat do VP alespoň 60 % odběratelů
  • do 2 let posunout věrnostní program do finanční rovnováhy, kde vydané prostředky na chod věrnostního programu vyváží růst tržeb

Realizace

Věrnostní program byl spuštěn 1. 2. 2009. Tento program jsme navrhovali komplexně, včetně pomoci s nastavením obchodní strategie, výpočtu bodové hodnoty z obratu a marže společnosti. Taktéž jsme provedli vhodný výběr dárků vzhledem k cílovým skupinám odběratelů. Spuštění předcházela poměrně složitá implementace a propojení se softwarem MIS od společnosti Sprinx technologií XML-RPC. Na denní bázi musela probíhat výměna dat o účastnících věrnostního programu (stav objednávek, bodové konto, obraty atp.). To vše pod velmi přísným zabezpečením. Vytvořili jsme webové stránky s moderním designem, katalogy s dárky a pravidly programu, letáky a věrnostní karty s možností dotisku účastnického čísla a jména.
U webu byl kladen důraz na jednoduchou obsluhu. Na maximálně 3 kliky bylo možné objednání odměny. Uživatelé si mohli snadno zjistit stav svého bodového konta a kontaktovat svého obchodního zástupce u společnosti Algida. První roky provozu byl program podporován e-mailovým marketingem, zvýhodněnými dárky a také tištěnými letáky předávanými odběratelům při doručování zboží. Naše společnost realizovala kompletní provoz programu – tzn. správu webových stránek, zajištění dotisku a distribuce věrnostních kartiček a dárků pro účastníky věrnostního programu.

Výsledky

Během prvního roku se podařilo získat do věrnostního programu více než 40 % všech B2B odběratelů. V polovině druhého roku to bylo již více než 60 % a jeden z cílů byl tedy splněn. Povedlo se výrazně zlepšit komunikaci mezi odběrateli (provozovatelé restaurací, kaváren, hotelů) a dodavatelem. Razantně se zvýšil počet poptávek po dodávce zmrzliny Algida na úkor konkurenčních značek. Díky výborné optimalizaci webové prezentace přišlo mnoho poptávek přímo ze stránek věrnostního programu.

Vyjádření klienta

Společnost Fresh Services převzala částečně rozjetý věrnostní systém www.algidarky.cz, který v České republice od roku 2008 pro zákazníky své distribuční sítě provozuje společnost Unilever ČR s.r.o., divize zmrzliny. Úloha Fresh Services je ve správě a rozvoji webových stránek, jejich propojeni do reportovacího systému Algidy, oslovování zákazníků pravidelnými newslettery, pravidelnou aktualizací nabízených dárků a jejich rozesílání, řešení dotazů zákazníků apod. Bezproblémová spolupráce běží již několik sezón a aktuálně nemáme žádný důvod ke změně.”

Zbyněk Makovec / Unilever ČR s.r.o.