Responzivní web, co to znamená a jaké jsou jeho přednosti?

Responzivní web design (anglicky Responsive web design) je již pro mnohé známým pojmem, ale jaké jsou jeho zákonitosti a přednosti?
Jedná se o způsob stylování HTML dokumentu, které zaručí, že zobrazení stránky bude optimalizováno pro všechny druhy nejrůznějších zařízení (mobily, notebooky, netbooky, tablety atd.)
V dnešní době uživatelé stále častěji využívají pro brouzdání internetem mobilní zařízení. V České republice je to již  8-20 % uživatelů a čísla stále rostou. Web, který není na mobilní uživatele připravený, je nepřehledný a načítá se příliš pomalu. Řešením je vytvoření responzivního nebo mobilního webu.

Proč to chceme na mobilu jinak? V jednoduchosti je krása

Při prohlížení mobilu vás potěší  jednoduché prohlížení, velká tlačítka, flexibilní struktura a flexibilní obrázky. Responzivní web – v návaznosti na zmenšení prohlížeče se zmenší obrázky, horní menu zmizí úplně a v záhlaví stránky se jednotlivé prvky seskládají pod sebe. Obsah webu přitom zůstává stále stejný. Dnešní uživatel upřednostňuje rychlé dohledání, jednoduché informace, proto není responzivní grafika u webových stránek jenom trendem, ale již nutností. Google navíc spustil avizovaný algoritmus, který má v mobilním vyhledávání zvýhodnit weby, které jsou přizpůsobené mobilům, ať už je to responzivní web nebo nějaká mobilní verze.
Responzivní web posouvá prohlížení ještě dál…
vily chuchle  vily chuchle responziv
 
responzivni zobrazeni
responzivni zobrazeni desk
 
Přednosti responzivního webu:

  • přizpůsobení webu jakékoli velikosti prohlížeče
  • jednoduchá správa obsahu a možnost přizpůsobení
  • nevzniká duplicitní obsah
  • snadné ovládání na mobilech
  • menší objem přenášených dat
  • rychlejší načítání

Oproti tomu nevýhody jsou:

  • omezení množství informací na webu
  • méně textu a funkcí snižuje možnosti optimalizace pro vyhledávače
 Jak tvoříme responzivní web ve Freshi? 
Jednoduše a bez námahy. Responzivní grafiku nabízíme vždycky a automaticky, s přihlédnutím k charakteru vašeho projektu nakreslíme moderní a líbivý design vaší prezentace, která bude atraktivní pro stolní počítače, pro tablety i mobilní zařízení.
Radim Bílý

Radim Bílý

Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.

Přihlaste se k odběru novinek

    Máte chatbota na Facebooku? Připravte se na přísnější pravidla a nepřesné cílení

    Chatbotům a jejich tvůrcům nadělil Facebook nepříjemný vánoční dárek. Od 16. prosince začínají ve všech […]

    Číst více

    Fresh březen: tisíc a jeden videocall, ale i noví klienti a projekty

    V posledních pár týdnech se svět obrátil vzhůru nohama a my ve Freshi jsme nebyli […]

    Číst více
    3 praktické tipy, jak během nouzového stavu nakopnout svůj obchod

    3 praktické tipy, jak během nouzového stavu nakopnout svůj obchod

    Současný nouzový stav a jeho nepředvídatelné trvání mnoho podnikatelů oprávněně děsí. U každé krize ovšem […]

    Číst více