Seznam.cz postupně přechází na https a přestane poskytovat referrer
Rádi bychom vám přetiskli důležitý článek z blogu Seznam.cz, který vyšel koncem května 2016.
Během týdne začneme přesměrovávat výsledky našeho vyhledávání na https protokol. Část provozu přitom necháme na http, abychom webmastery nepřipravili o informaci o dotazu, který uživatel před prokliknutím vyhledával. Do budoucna plánujeme kompletní přechod vyhledávání na https.
Přechod webu na https protokol je ve většině případů pouze technická záležitost, kterou není třeba složitě vysvětlovat. V tomto případě ale cítíme potřebu objasnit, proč jsme zvolili toto konkrétní řešení. Kdybychom totiž provoz vyhledávání na search.seznam.cz pouze jednoduše přehodili na https, na nalezené weby běžící na http protokolu by po kliknutí uživatele nedorazil referrer, který mnoho majitelů stránek používá k analýze své návštěvnosti – ať už ručně, nebo pomocí různých analytických nástrojů. Z něj se dozvídají, že uživatel přišel z hledání Seznamu a jaký dotaz před proklikem hledal. Stáli jsme tedy před otázkou, jak na jednu stranu komunikovat s uživateli na zabezpečeném https protokolu a jak zároveň předávat nezabezpečeným cílovým webům referrer.
Všechny výsledky hledání tedy převádíme na https, ovšem odkazy z výsledků vyhledávání nově nevedou přímo na cílovou stránku, ale na přesměrování. To je na takovém protokolu, na jakém je i cílová stránka. V případě prokliku na https stránku vše zůstává na https a referrer se předává zabezpečeně. Pokud je cílová stránka na http protokolu, odkazujeme na přesměrování, které vede také přes http protokol. Cílová stránka díky tomu může dostat referrer i s hledaným dotazem. Zvolené řešení je dočasný kompromis, o dalším vývoji a změnách vás budeme dále informovat.
Zdroj: http://vyhledavani.sblog.cz/2016/05/23/prechod-vyhledavani-na-https-se-zachovanim-referreru/
-
24. 3. 2023S přelomem roku ChatGPT každým týdnem více a více přeformátovává...
-
10. 3. 2023
Nový web pro středně velkou obec – část 1.
Začátkem letošního roku jsme vyhráli výběrové řízení na nového dodavatele... -
9. 3. 2023
Začínáme s TikTokem: 6 tipů na to, jak si nejrychleji rostoucí síť osvojit co nejdříve
TikTok je s 689 miliony aktivních uživatelů sedmou nejpoužívanější platformou...