Google v létě ohlásil další velikou změnu: Rozšíření prostoru pro reklamy
Toto léto bylo pro mnoho PPC specialistů velkým překvapením, neboť se Google odhodlal v rámci svého reklamního systému Adwords k jedné z největších změn, co pamatujeme. Řeč je nyní samozřejmě o rozšíření reklamních ploch pro inzerenty.
Předtím jsme měli 1 nadpis o 25 znacích, 2 popisné řádky o 35.
Nyní máme 2 nadpisy každý o 30 znacích, 1 popisný řádek celkově o 80 znacích.
Jedná se tedy o 47% nárůst prostoru pro vaše reklamy. Pokud by vás zajímalo, jaký vliv to bude mít na efektivitu jednotlivých inzerátů, pak vám hned musím říct, že obrovský.
V každé reklamě – a to nejen v PPC u Googlu či Seznamu, na Facebooku, Linkedinu nebo kdekoliv jinde – je úkolem reklamy „prodat uživateli proklik“. Jinými slovy reklamy mezi sebou vzájemně zápasí o pozornost uživatele.
A kdo „vyhraje“ uživatelův proklik závisí především na tom, jak zajímavý je text inzerátu. Mnohdy stačí pouhá obměna některých slov a efektivita daného inzerátu stoupne o desítky procent.
Dokážete si tedy nejspíše představit, jaký vliv bude mít, když je v reklamě nyní mnohem více prostoru. Firmy a inzerenti se nyní mohou mnohem lépe představit, mají o mnoho více možností, jak zaujmout uživatele.
Když zabrousíme o trochu dříve, Google vypustil už jednu výraznou změnu – tehdy to bylo odstranění reklam v pravém sloupci vyhledávání, napsali jsme o tom článek tehdy zde. Tam jsme si řekli, že od té chvíle bude konkurence v PPC těžší, neboť se do reklam „vejde“ jen velmi omezený počet inzerentů.
Tuto novinku tedy velice vítáme, protože tím každý dostal větší šanci pro úspěch.
Shrneme-li tedy proběhlé změny:
- Inzeráty mají 2 nadpisy o 30 znacích, 1 popisný řádek o 80. Dohromady 140 znaků dostupných pro vaši inzerci.
- Viditelná URL adresa se nově odvozuje přímo od cílové URL adresy.
- Inzeráty jsou zároveň optimalizované i pro mobily, takže to již inzerenti řešit nemusí.
- Díky dvojitému nadpisu nemusíme popisný řádek ukončovat tečkou, „aby skočil vedle nadpisu“.
- Je ovšem stále možné psát inzeráty po staru.
- Nově je možné k inzerátům přidávat rovnou i cenu. Bohužel ale nepodporuje českou korunu, proto vhodné jen pro zahraničí kampaně.
Proč je tato novinka ale zároveň komplikující?
Doposud PPC specialisté řešili systémy Google Adwords a Sklik od Seznamu velmi obdobným způsobem. Díky pokročilým a chytrým nástrojům šlo mezi oběma systémy inzeráty a kampaně různě přesouvat, importovat a podobně.
To od této chvíle již nepůjde a celkově tak optimalizace PPC kampaní zabere mnohem více času. (Podoby celých kampaní se budou tvořit nadvakrát.)
Osobně doufáme, že Sklik nebude lenivět a brzy implementuje všechny změny, aby inzerentům práci usnadnil. Věříme ale, že si tuto novou „konkurenční výhodu“ Googlu nenechá také ujít.
Radim Bílý
-
Navigovat v Google Analytics 4 může být náročné. V tomto...
-
JAKÉ BUGY MŮŽETE POTKAT PŘI PRÁCI S OPTIMALIZACEMI?
Jako každá velká společnost, má i Meta své mouchy. V... -
Vzděláváme se aneb co jsme si odnesli z kurzu “Právo a AI v tvorbě obsahu”
V prosinci jsme využili možnost na den odložit notebook a...