Revoluce ve vyhledávání pokračuje: Google bude penalizovat weby s obtěžujícími pop-upy

V poslední několika letech jsme svědky velmi radikální proměny vyhledávacích algoritmů na Google (a částečně i na Seznamu, který se snaží svého velkého bratra se zpožděním dohánět). Zatímco před pár lety byly vyhledávače poměrně jednoduše oklamatelné a dostat stránku na přední pozice zvládl téměř každý (například prostřednictvím nakoupení odkazů na odkazové farmě), dnes jsou jejich indexovací algoritmy hodně propracované. Kromě zdrojového kódu, počtu zpětných odkazů a jejich původů začíná Google stále více zohledňovat i web samotný z uživatelského hlediska.
Za vším stojí deklarovaná snaha Googlu nabízet návštěvníkům co nejvíce relevantní a přístupný obsah. Začalo to zvýhodňováním webů, které mají certifikát HTTPS a jsou přizpůsobeny mobilním zařízením. Google pro tuto příležitost dokonce spustil nástroj, ve kterém si můžete vstřícnost vašeho webu vůči mobilním zařízením otestovat. V celosvětovém měřítku již přátelskost vůči mobilním zařízením splňuje až 85 % webů, a proto Google pokročil dále. Zaměřil se i na samotné uživatelské rozhraní webu a začal penalizovat ty, které své návštěvníky nepřiměřeně obtěžují. Prvním krokem je penalizace webů obsahující velká vyskakovací okna přes celou stránku (tzv. pop-upy), která začne fungovat od 1. ledna 2017. Další kroky nejspíše budou v budoucnu následovat.

Co to znamená pro provozovatele webových stránek?

Kromě deklarovaného cíle nabízet maximálně přístupný a relevantní obsah můžeme v tomto kroku vidět dlouhodobou snahu Googlu o potlačení optimalizace pro vyhledávače zaměřenou na přirozené pozice (SEO). Ze SEO totiž nemá Google žádné peníze, a proto je pro něj výhodnější přimět inzerující investovat do placené proklikové reklamy (PPC). Pozice ve vyhledávačích bude totiž stále více ovlivňovat i kvalita samotného webu. Proto bude optimalizace stále těžší (nepůjde již slepě používat tradiční techniky) a bude ji schopno úspěšně provádět méně firem.
My ve freshi se však změn nebojíme. Optimalizaci pojímáme hlavně jako vytváření kvalitního obsahu a komplexní péče o celý web a on-line marketing. Jako weboví vývojáři se na web dokážeme podívat z uživatelského hlediska a vyřešit případné komplikace.
Pokud optimalizujete i vy a bojíte se propadu pozic, napište nám na office@freshservices.cz a rádi vám poradíme.

Radim Bílý

Radim Bílý

Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.

Přihlaste se k odběru novinek

    Máte chatbota na Facebooku? Připravte se na přísnější pravidla a nepřesné cílení

    Chatbotům a jejich tvůrcům nadělil Facebook nepříjemný vánoční dárek. Od 16. prosince začínají ve všech […]

    Číst více

    Fresh březen: tisíc a jeden videocall, ale i noví klienti a projekty

    V posledních pár týdnech se svět obrátil vzhůru nohama a my ve Freshi jsme nebyli […]

    Číst více
    3 praktické tipy, jak během nouzového stavu nakopnout svůj obchod

    3 praktické tipy, jak během nouzového stavu nakopnout svůj obchod

    Současný nouzový stav a jeho nepředvídatelné trvání mnoho podnikatelů oprávněně děsí. U každé krize ovšem […]

    Číst více