Smartlook má mnoho nových funkcí. 3 způsoby, jak je můžete použít pro váš business
O analytickém nástroji Smartlook jsme na našem blogu již několikrát zmiňovali. Je to český nástroj umožňující nahrávání uživatelů, bez kterého bychom si některé činnosti už ani nedokázali představit. Nyní má ale hned několik nových funkcí:
- Umí vytvářet kumulované heatmapy. Nemusíte už používat Hotjar a máte všechno na jednom místě. Heatmapy Smartlooku jsou velmi uživatelsky přívětivé a dokáží odlišit zobrazení na jednotlivých zařízeních (počítač, mobil, tablet).
- Je propojitelný s Google Analytics. Dokáže do Google Analytics exportovat identifikační čísla jednotlivých uživatelských relací, díky kterým jste schopni udělat ještě hlubší analýzu.
Pojďme si nyní obě dvě změny představit a ukázat si, jak mohou být prospěšné pro vaše podnikání.
1. Zjistěte, kam uživatelé klikají
Tepelné mapy (neboli heatmapy) asi znáte. Je ale skvělé, když Smartlook dokáže měřit chování uživatelů na všech stránkách, zařízeních a dávat tato data dohromady. Můžete si ověřit, jaké prvky a jaký obsah uživatelé zajímají, a jaký je naopak nezajímá vůbec. Častokrát třeba zjistíte, že na webu máte nějaký interaktivní prvek (tlačítko, obrázek apod.), kterého si ale uživatelé nevšímají. Například protože nevědí, že na něj vůbec mohou kliknout. Či dokonce naopak. My jsme naopak před nedávnem na našem novém webu dospěli ke zjištění, že uživatelé hledají interaktivní obsah tam, kde vůbec žádný není (tj. klikají na určité prvky na webu) a nyní pracujeme na jeho doplnění.
2. Vyhodnocujte úspěšněji vaše výkonnostní kampaně
Druhá novinka, kterou je propojení s Google Analytics, naopak otevírá možnosti k daleko širší analýze online marketingových kampaní. Vyfiltrujte si prostřednictvím Google Analytics identifikační čísla nahrávek návštěvníků přicházející z určité reklamní kampaně a pak si tyto nahrávky přímo prohlédněte. Jaký to má smysl? Například ten, že ne každá konverze probíhá prostřednictvím formuláře a zobrazení stránky Kontakty. Díky tomuto nástroji nyní můžete vyhodnocovat i jiné formy konverzí (například, že si někdo najíždí myší na telefonní číslo klienta v zápatí stránky).
3. Analýza neúspěšných kampaní
Předchozí zmíněná novinka má i další výhodu. Stalo se vám někdy, že jste měli spuštěnou marketingovou kampaň, uživatelé klikali jak šílení, zůstávali na webu dlouhodobě, ale konverze nikde? I to má nyní řešení. Vyfiltrujte si v Google Analytics uživatelské relace z konkrétních kampaní a zjistěte, proč si neobjednávají. Častokrát tím můžete přijít na zajímavé věci. Například to, že se neorientují na webu, či je na něj odradí nějaká konkrétní věc. Tu pak můžete buď opravit, nebo změnit cílení kampaně (například pokud je odradí stránka s ceníkem).
Radim Bílý
-
Navigovat v Google Analytics 4 může být náročné. V tomto...
-
JAKÉ BUGY MŮŽETE POTKAT PŘI PRÁCI S OPTIMALIZACEMI?
Jako každá velká společnost, má i Meta své mouchy. V... -
Vzděláváme se aneb co jsme si odnesli z kurzu “Právo a AI v tvorbě obsahu”
V prosinci jsme využili možnost na den odložit notebook a...