Na GDPR jsme ready, co vy?
Velký „strašák“ tohoto roku, GDPR, pocházející z dílny bruselských politiků vyvolává stále více otázek a nejasností mezi podnikateli. Dne 27. 2. 2018 jsme proto ve spolupráci s advokátní kanceláří macek legal uspořádali business snídani, kde jsme klientům pomohli pochopit základy nových zákonitostí a především pak ukázali, co vše bude nyní třeba změnit.
Co je GDPR?
Obecné nařízení na ochranu osobních údajů neboli GDPR (General Data Protection Regulation) je dosud nejvíce uceleným souborem pravidel na ochranu dat na světě.
GDPR se dotkne každého, kdo shromažďuje nebo zpracovává osobní údaje Evropanů, včetně společností a institucí mimo území EU, které působí na evropském trhu.
Nařízení míří na firmy, instituce i jednotlivce, kteří zacházejí s osobními údaji – zaměstnanců, zákazníků, klientů či dodavatelů, a to napříč segmenty a odvětvími. Zasáhne i ty, kteří sledují či analyzují chování uživatelů na webu, při používání aplikací nebo chytrých technologií. Cílem GDPR je chránit digitální práva občanů EU.
Ať už jde o bankovní instituce, zdravotnictví, veřejnou správu, nebo e-shopy, všichni se budou v dohledné době potýkat s nutností upravit způsob zpracovávání osobních údajů. V případě závažného porušení pak budou firmám hrozit vysoké pokuty.
Kde a jak probíhala snídaně?

O lektorovi
Vystudoval Právnickou fakultu UK a pracuje v advokátní kanceláři Macek Legal, přičemž studuje posgraduálně obor Arbitráž a mediace. Problematice spojené s ochranou osobních údajů, a zejména obecným nařízením na ochranu osobních údajů, se intenzivně věnuje již několik posledních měsíců a absolvoval na toto téma i několik konferencí. Dříve dělal závodně thai box, nyní boxuje jen sporadicky při vymáhání pohledávek. 🙂
David Mynář
-
2. 10. 2023Vůně cukroví, světýlka ozdobených stromků, nákupy a očekávání nadcházejících Vánoc...
-
12. 7. 2023
Knižní tipy na léto aneb marketingové čtivo k rybníku i k moři
Prázdniny začaly a doba dovolených je tu. Sepsala jsem vám... -
15. 6. 2023
Google v českém vyhledávání dominuje, propad Seznamu se ale zastavil
Naši klienti se občas ptají, jaký podíl má ve vyhledávačích...