Na GDPR jsme ready, co vy?

27. 2. 2018 Aktuálně

Velký „strašák“ tohoto roku, GDPR, pocházející z dílny bruselských politiků vyvolává stále více otázek a nejasností mezi podnikateli. Dne 27. 2. 2018 jsme proto ve spolupráci s advokátní kanceláří macek legal uspořádali business snídani, kde jsme klientům pomohli pochopit základy nových zákonitostí a především pak ukázali, co vše bude nyní třeba změnit. 

Co je GDPR?

Obecné nařízení na ochranu osobních údajů neboli GDPR (General Data Protection Regulation) je dosud nejvíce uceleným souborem pravidel na ochranu dat na světě.
GDPR se dotkne každého, kdo shromažďuje nebo zpracovává osobní údaje Evropanů, včetně společností a institucí mimo území EU, které působí na evropském trhu.
Nařízení míří na firmy, instituce i jednotlivce, kteří zacházejí s osobními údaji – zaměstnanců, zákazníků, klientů či dodavatelů, a to napříč segmenty a odvětvími. Zasáhne i ty, kteří sledují či analyzují chování uživatelů na webu, při používání aplikací nebo chytrých technologií. Cílem GDPR je chránit digitální práva občanů EU.
Ať už jde o bankovní instituce, zdravotnictví, veřejnou správu, nebo e-shopy, všichni se budou v dohledné době potýkat s nutností upravit způsob zpracovávání osobních údajů. V případě závažného porušení pak budou firmám hrozit vysoké pokuty.

Kde a jak probíhala snídaně?

Snídaně proběhla ve smíchovském Impact Hubu od 8:30 a končila kolem jedenácté. Účastníci si kromě důležitých informací mohli dát koblížek, koláček nebo ovoce s džusem. Snídaně jako tyto pořádáme pravidelně a to na celou paletu různých témat: marketing na internetu, SEO, Facebook a sociální sítě a mnoho dalšího. Odebírejte naše novinky a včas se dovězte o další! 🙂

O lektorovi

Mgr. Vít Hruška
Vystudoval Právnickou fakultu UK a pracuje v advokátní kanceláři Macek Legal, přičemž studuje posgraduálně obor Arbitráž a mediace. Problematice spojené s ochranou osobních údajů, a zejména obecným nařízením na ochranu osobních údajů, se intenzivně věnuje již několik posledních měsíců a absolvoval na toto téma i několik konferencí. Dříve dělal závodně thai box, nyní boxuje jen sporadicky při vymáhání pohledávek. 🙂
David Mynář
Spolumajitel agentury a marketingový nadšenec. Jeho srdcovými klienty jsou Bioderma a Metrostav Development, nejraději píše o strategii a webové analytice. V kanceláři ho kromě pracovního stolu nejčastěji najdete u kávovaru.