Jaký byl Digiveletrh 2019?
Co Čech, to marketér. Aspoň takový pocit jsem měl z letošního Digiveletrhu 2019, na který jsem vyrazil já a náš marketingový ředitel David. Objevilo se zde 19 digitálních agentur, z nichž každá měla co zajímavého říct. A Fresh byl jednou z nich.
Upřímně řečeno jsem na akci původně moc jít nechtěl. Říkal jsem si, že to bude další nudný event, kde se nebude dát pro všudypřítomnou samochválu dýchat. Naštěstí jsem se mýlil. Inspirovalo nás zde hned několik novinek a myšlenek, o které bych se s vámi rád podělil.
Digitální agentura = IT firma, IT firma = digitální agentura
Za agenturu Kindred Group mluvila její legenda Pavlína Nýdrle. Přestože schopnost dodržet desetiminutový časový limit nepatří mezi její silné stránky, myšlenky z její prezentace mám stále v hlavě. Mluvila hlavně o stále větším prolínání aktivit IT/konzultantských firem a digitálních agentur. Digitální agentury jsou stále více posedlé daty (myšleno v dobrém slova smyslu), pracují stále více s principy business intelligence a mluví podnikatelům do jejich strategie (to byla dříve výhradně doména drahých konzultantských firem). IT a konzultantské firmy jim to naopak “oplácí” stále větším angažováním se v marketingové oblasti.
Co s tím? Na to ve své prezentaci plynule navázal zástupce agentury Wunderman. Digitální agentury by se díky svému širokému záběru měly stále více profilovat jako konzultant, který svému klientovi pomůže nejen se správným nastavením kampaní, ale také se správným směřováním firmy.
Na sociální sítě už jen z mobilu
Z prezentace AMI Digital to s nadsázkou vypadalo, že provozovatelé sociálních sítí mohou smazat své desktopové webové aplikace a nic se nestane. Až 80 % přístupů na sociální sítě totiž pochází z mobilu. A na jaké sociální sítě lidi z mobilu nejvíce přistupují? Prvenství Facebooku je stále pevné. Zajímavé však je, že Instagram za 1 rok vyskočil z 5. místa na 2. místo. To jen potvrzuje vysoký potenciál této sítě, o kterém již před časem psala moje kolegyně Petra.
Vyniknutí mezi konkurencí díky smajlíkům
Zdařilá byla prezentace agentury Taste. Paradoxně mě v ní nejvíc zaujala možná ne úplně hlavní myšlenka o využívání smajlíků v rámci psaní SEO meta-popisků. Ledaskomu to může připadat jako prkotina. A obzvlášť paradoxní je, že o tom píši já – osoba známá averzí ke smajlíkům. V každém případě to může být u mnoha projektů způsob, jak se v rámci vyhledávací stránky odlišit od konkurence a dosáhnout vyšší míry proklikovosti. A přitom vás taková změna stojí jen váš čas a kreativitu.
Dynamicky generovaný obsah v grafických vizuálech
Trendem bude zajisté novinka představovaná agenturou isobar (dříve Bistro). Tou je dynamicky generovaný obsah v grafických materiálech. Mít dynamicky vygenerovaný newsletter s oslovením a customizovanou nabídkou není žádná revoluce. Mít ale facebookové reklamy s dynamickými a pravidelně aktualizovanými obrázky, to už revoluce je. A co teprve automaticky generované televizní reklamy? Využití toho všeho nám agentura ukázala na praktickém příkladu svého klienta nám všem známé společnosti Sazka. Ta díky tomu může ve svých materiálech ukazovat vždy aktuální výherní kurzy.
“Stáhněte influencera dříve, než na tiskovce počůrá raut”
Touto větou by se dala shrnout prezentace agentury Etnetera Motion pojednávající o spolupráci s influencery. I influencer je jen člověk, který může mít své “blbé období”. Úkolem agentury je pak s influencerem intenzivně pracovat a případně omezit spolupráci s influencerem dříve, než svým jednáním poškodí jím propagovanou značku.
A s čím jsme šli s kůží na trh my?
I my jsme měli svých 10 minut slávy. Prezentaci si vzal na starost David a mluvil primárně o těchto 2 věcech:
- “Nepřestáváme být seriózní agenturou, ale přestáváme být nudnou agenturou”. Naším primárním zaměřením je stále výkonnostní marketing, který naším klientům nosí peníze, či pomáhá dosahovat jiných hmatatelných cílů. Stále více však pozorujeme, že dobrá kreativa nám může pomoci třeba i k lepšímu výkonu PPC kampaní.
- Nové produkty, projekty a lidé, kteří k tomu přispívají. V minulém roce jsme měli štěstí hned na několik projektů, kde jsme mohli skloubit kreativu a výkon. To si nyní slibujeme i od vyššího zapojení chatbotů, díky kterým můžeme návštěvníkovi webu “asistovat při konverzi”.
Obojím dvojím vás plánujeme na tomto blogu zásobovat v tomto roce ve značném množství.
Na závěr troška kritiky
Abych nebyl jen úplně sluníčkový a nevypadalo to, že článek za mě psal Tomáš Klus, neodpustím si na závěr aspoň malé rýpnutí. Kafe na akci bylo fakt hrozné. Chápu, že na akci organizátoři nechtěli mít 19 kafem naspeedovaných zástupců, ale průsvitné kafe je fakt fail.
A na závěr pár fotografií z akce
P.S. Naše fotografka Pája rozhodně fotí líp.
Radim Bílý
-
5. 2. 2024Navigovat v Google Analytics 4 může být náročné. V tomto...
-
31. 1. 2024
JAKÉ BUGY MŮŽETE POTKAT PŘI PRÁCI S OPTIMALIZACEMI?
Jako každá velká společnost, má i Meta své mouchy. V... -
31. 1. 2024
Vzděláváme se aneb co jsme si odnesli z kurzu “Právo a AI v tvorbě obsahu”
V prosinci jsme využili možnost na den odložit notebook a...