Makléřům Metrostav Development nově pomáhá s prací chatbot

15. 7. 2019 Aktuálně Marketing, SEO, PPC, sociální sítě

Developerský projekt společnosti Metrostav Development Na Vackově vstupuje již do své 10. etapy. Zájemci o moderní bydlení v dynamicky rozvíjející se lokalitě Horního Žižkova si mohou vybrat některý z 347 bytů podél ulice Malešická, které budou dostupné k nastěhování v roce 2020. Stejně jako v případě minulých etap se o marketing projektu stará digitální agentura Fresh Services. Kromě tradičních a osvědčených kanálů se však letos rozhodly obě společnosti zapojit do prodeje bytů i chatbota.
 

Efektivnější jednání s makléři

Funkce chatbota v prodejním procesu je následující. Je umístěn na webových stránkách projektu a komunikuje s zájemci o bydlení a zjišťuje nejzákladnější informace o jejich představě o bydlení. Těmi jsou poptávané dispozice bytu, účel pořízení (bydlení vs. investice) a zdroje financování koupě nemovitosti. Ty následně předává skutečným makléřům společnosti. “Díky informacím získaným od chatbota můžeme zprostředkovat efektivnější kontakt mezi zájemcem a makléřem. Makléř má již od počátku jednání základní informace o zákazníkovi a může mu proto snáze nabídnout pro něj atraktivní produkty. Jednání může probíhat rychleji, čímž je šetřen zákazníkův i makléřův čas.” shrnuje výhody chatbota Olga Klicperová, vedoucí marketingu Metrostav Development.
 

Česká technologie

“Největší výzvou pro nás bylo správné nastavení tonality chatbota. Chatbot musí komunikovat dostatečně důvěryhodně, zároveň však nesmí být komunikace nudná a nesrozumitelná.” říká Marek Kříž, jednatel digitální agentury Fresh Services. “Důležité také je, aby celý proces komunikace chatbota probíhal dostatečně rychle a plynule.” zároveň dodává. Z tohoto důvodu postavila agentura chatbota na principu tzv. rozhodovacího stromu, kdy zájemce o bydlení odpovídá na předem definované uzavřené a otevřené otázky. Jako dodavatel technického řešení byla zvolena česká společnost Feedyou, na jejíž platformě fungují například i chatboti společností Lufthansa, Dr.Max, Fincentrum, KFC a město Karlovy Vary.

Radim Bílý
Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.