5+1 praktických tipů, jak na LinkedInu získat pořádný dosah za rozumný rozpočet

7. 4. 2020 B2B marketing Marketing, SEO, PPC, sociální sítě

Sociální síť LinkedIn si ve světě B2B marketingu získává stále silnější postavení. Stává se proto atraktivní pro mnoho firem, které se chtějí prezentovat. Byla by škoda, přistupovat k prezentaci na LinkedInu stejně jako na Facebooku, protože LinkedIn naštěstí stejný jako Facebook není. Hlavním rozdílem je asi to, že LinkedIn má i jiné zdroje příjmů než reklamu, a proto zde můžete dosáhnout slušného organického dosahu (byť i reklamní systém LinkedInu je velmi propracovaný a často jeho využití dává smysl). Ukažme si pár triků, které se mi osvědčily.
 

1. Osobní profil > firemní stránka

Asi největším rozdílem oproti Facebooku je to, že LinkedIn výrazně preferuje osobní profily nad firemními stránkami. V praxi se to neprojevuje jen větším dosahem příspěvků, ale i tím, že některé důležité funkce jsou přístupné jen pro osobní profily (týká se to například i zakládání událostí a psaní článků, které naopak jsou naopak na Facebooku převážně doménou firemních stránek).
Update 9. dubna 2020: LinkedIn nově zpřístupnil funkci zakládání událostí i firmám.
 
Zjednodušeně se tedy dá říct, že vaše firma je silná jako osobní profily jejích zaměstnanců. Výhodou je, že i LinkedIn umožnuje jednou za týden motivovat zaměstnance k engagementu příspěvků vaší stránky.

Jednou za týden můžete svým zaměstnancům poslat notifikaci na příspěvek sdílený na stránce vaší firmy.

Jednou za týden můžete svým zaměstnancům poslat notifikaci na příspěvek sdílený na stránce vaší firmy.


 
Rozhodně je dobré, aby jednotliví zaměstnanci firmy nejen repostovali obsah, ale byli na síti aktivní (komentovali relevantní příspěvky, radili lidem s jejich problémy). Celý B2B prodej je především o komunikaci 1:1, a proto jsou vaši lidé tou největší výzvou pro úspěch na LinkedInu.
Pokud nevíte, jak jste na tom se silou svého osobního profilu, můžete si změřit svůj Social Selling Index. Takhle například vypadá ten můj.
Ukázka Social Selling Indexu. Kromě samotného čísla by vás měl zajímat benchrmark v podobě oborového a celosíťového srovnání, stejně jako rozdělení na 4 hlavní kompetence.

Ukázka Social Selling Indexu. Kromě samotného čísla by vás měl zajímat benchrmark v podobě oborového a celosíťového srovnání, stejně jako rozdělení na 4 hlavní kompetence.


 

2. Pozvánky ke sledování stránky

Máte na LinkedInu velké množství spojení a chcete, aby se alespoň z části stali followeři vaší firemní stránky? Není nic jednoduššího – LinkedIn totiž umožňuje pozvat několik desítek spojení týdně ke sledování vaší stránky. Stačí jen kliknout na tlačítko Invite Connections (Pozvat spojení) a vybrat kontakty.

Zde najdete tlačítko pro odeslání pozvánek ke sledování stránky.

Zde najdete tlačítko pro odeslání pozvánek ke sledování stránky.


 
Výhodou těchto pozvánek je především fakt, že se pozvaným zobrazí na viditelném místě hned vedle žádostí osobních profilů o spojení.
Ukázka pozvánky ke sledování stránky.

Ukázka pozvánky ke sledování stránky.


 
Přestože pozvánky vypadají pro B2B marketéra lákavě, neměli byste to s nimi přehánět a zasílat je jen relevantním lidem. Jsou pro to především tyto 2 důvody:

  1. Při velkém počtu neopětovaných žádostí může dojít ke snížení vašeho limitu pro odeslání pozvánek, či vám tato funkce může být zablokována.
  2. Nerelevantní pozvánky bývají mezi uživateli LinkedInu velmi negativně hodnoceny (vycházím z několika diskuzí na toto téma) a mohou poškodit vnímání firmy.

Ke zvyšování povědomí o firmě můžete používat i události, které umožňují funkci pozvánek také.
 

3. Zapojte se do relevantních skupin

Stejně jako Facebook má i LinkedIn funkci skupin. Ty bývají především profesního rázu (B2B marketéři, náboráři apod.). V takové skupině máte spoustu příležitostí sdílet své know-how, zapojit se do debat, či sdílet svůj oborově relevantní obsah (opět opakuji: nespamujte).

Ukázka, jak se dá propagovat článek v oborové skupině.

Ukázka, jak se dá propagovat článek v oborové skupině.


Určitě tedy doporučuji věnovat čas hledání relevantních oborových skupin. Pokud ve vašem oboru neexistuje, máte skvělou příležitost ji založit a stát se trendsetterem ve vašem oboru.
 

4. Tagujte relevantní lidi a firmy

Pokud ve svém příspěvku zmiňujete člověka, či firmu s velkým dosahem, můžete se na nich “přiživit”. Tyto firmy mají obrovský dosah a jejich otagováním se můžete dostat do feedu jejich sledujícím.
Nejlepší pro získání organického dosahu je to, když označenou firmu nebo uživatele přimějete ke komentáři.
 

5. Správný čas, hodně komentářů

LinkedIn má stejně jako ostatní sociální sítě pravidla pro to, jakému příspěvku umožní jaký organický dosah. Záleží především na prvních 2 hodinách od zveřejnění, takže si odpusťte publikování článků v 11 večer, přestože je to možná jediná část dne, kdy máte čas. Když příspěvek do 2 hodin po zveřejnění získá dostatečně velké množství reakcí, začne jej LinkedIn ukazovat i širšímu okolí uživatelů. Když ne, máte smůlu.
Oproti Facebooku jsou na LinkedInu jednoznačně největším ukazatelem úspěchů komentáře. Sdílení příspěvku je fajn, protože jej ukáže novému okruhu uživatelů, ale jeho vliv na celkový organický dosah je malý. U lajků je to lepší, ale pořád to není ono. Nejrelevantnější metrikou jsou komentáře. Když některý uživatel váš příspěvek okomentujte, obvykle se ukáže i všem jeho sledujícím. Proto byste se měli snažit uživatele ke psaní komentářů zapojovat a následně jim na ně odpovídat (pokud si s daným uživatelem vyměníte několik odpovědí, dosah to zvýší ještě více).
 

Tip závěrem: Přepněte do angličtiny

Kdo první naskočí na trend, má největší šanci z něj profitovat. Na LinkedInu platí, že veškeré novinky bývají zpřístupňování přednostně uživatelům používajícím síť v angličtině. Chcete být o krok napřed před ostatními? Přepněte si profil do angličtiny. A aspoň si ji při té příležitosti malinko procvičíte. 🙂

Radim Bílý
Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.