Obsahové tipy na LinkedInu – jak je (ne)využít pro své sociální sítě

18. 5. 2020 B2B marketing Marketing, SEO, PPC, sociální sítě

Každý správce sociálních sítí ví, jak náročné je pro ně neustále vymýšlet poutavý obsah. Proto si každý pomáhá, jak se dá. Zajímavé řešení zvolil LinkedIn, který nabízí všem správcům stránek zdarma svou knihovnu doporučených tematických článků z externích webů. Ta obsahuje nejvíce diskutované příspěvky na této síti rozčleněné do jednotlivých kategorií. Sám jsem s ní několik týdnů experimentoval na naší Fresh LinkedIn stránce a nyní bych se chtěl podělit o mé zkušenosti.
 

Jak to funguje?

Šedivá je teorie, zelený strom života – proto si pojďme ukázat fungování obsahových tipů v praxi. Záložku s nimi naleznete v levé horní části administrátorského rozhraní vaší stránky.

Ukázka obrazovky nabízející obsahové tipy na váš LinkedIn po zadání vybraných kritérií.

Ukázka obrazovky nabízející obsahové tipy na váš LinkedIn po zadání vybraných kritérií.


 
V levé části si můžete vyfiltrovat odvětví, ke kterému se mají tipy vztahovat. Můžete si zároveň zobrazit jen obsahové tipy, které sdíleli dostatečně seniorní lidé. Cílení dle lokality v českých podmínkách bohužel prakticky nefunguje.
V horní části si pak můžete zvolit podrobněji kategorie příspěvků z daného odvětví, které vás zajímají.
 

Kdy používat?

Funkce samozřejmě nelze používat vždy a všude. Může ale být vaším dobrým pomocníkem, pokud:

  • vašemu publiku nevadí externí obsah v angličtině
  • k obsahu máte zajímavý doplňující komentář
  • publikujete byznysově zaměřený obsah (jiný ani na profesně zaměřená síti nedává smysl)

 
Obsahové tipy můžete samozřejmě využít i na jiných sociálních sítích, pokud je i tam na ně vaše cílovka pozitivně naladěná. Míra engagementu byla u jednotlivých příspěvků rozdílná. Pozitivní odezva byla obvykle u těch příspěvků, kde jsme dokázali díky obsahovým tipům informaci ze seriózního zdroje, která jinak nebyla citována v českých marketingových médiích.

Radim Bílý
Ve Freshi je od roku 2015 a má na starosti obchodní oddělení Freshe. Také jeho zásluhou je navázání spolupráce s klienty jako TM Toys, Hospodářská komora, Corinthia Hotels a mnoha desítkami rodinných společností a start-upů. Na blogu nejčastěji píše o marketingové strategii a e-commerce, které jsou jeho největší hobby.