Máte chatbota na Facebooku? Připravte se na přísnější pravidla a nepřesné cílení
Chatbotům a jejich tvůrcům nadělil Facebook nepříjemný vánoční dárek. Od 16. prosince začínají ve všech zemích EU platit výrazně přísnější pravidla pro provoz chatbotů napojených na Facebook Messenger.
Zásadní změnou je osekání možností cílení a optimalizace. V kampaních už nebude možné optimalizovat cílení na uživatele, kteří pravděpodobně začnou nebo dokončí konverzaci s chatbotem. Klasické cílení na proklik do Messengeru zůstává, ale ve srovnání s cílením na konverzaci je méně účinné. Facebook ruší také retargeting uživatelů, kteří už v minulosti se stránkou na Facebooku nebo Instagramu chatovali. Obě změny způsobí, že reklamy se budou zobrazovat méně přesně zacíleným uživatelům.
Končí přílohy, videa a odkazy
Změnám se nevyhne ani obsah chatbotů. Bude daleko větší výzvou, aby byl chatbot vizuálně atraktivní a zábavný. Z chatbotů totiž zmizí videa a možná i větší obrázky. Nepůjde také používat odkazy na web nebo dokumenty umístěné mimo Facebook. Pro některé chatboty také může být komplikací zákaz odesílání i přijímání příloh. Chatboti také přijdou o simulovaný indikátor psaní odpovědi (“tři poskakující tečky”), ten ale nejspíš nikomu chybět nebude.
Facebook sice naznačuje, že hledá řešení, jak omezené funkce znovu zpřístupnit, ale my už chatboty i kampaně updatujeme tak, aby běžely bezproblémově. Zároveň věříme, že dobře vymyšlený chatbot se bez zrušených funkcí ve většině případů obejde.
Na první pohled jsou pokročilejší chatboti obětí války mezi Facebookem a EU o ochranu osobních údajů uživatelů. Facebook se tímto krokem však zároveň elegantně zbavil konkurence. Nedávný nákup startupu Kustomer, který se specializuje na chatboty a online zákaznickou podporu napovídá, že má Facebook v oblasti chatbotů vlastní plány.
David Mynář
-
24. 3. 2023S přelomem roku ChatGPT každým týdnem více a více přeformátovává...
-
10. 3. 2023
Nový web pro středně velkou obec – část 1.
Začátkem letošního roku jsme vyhráli výběrové řízení na nového dodavatele... -
9. 3. 2023
Začínáme s TikTokem: 6 tipů na to, jak si nejrychleji rostoucí síť osvojit co nejdříve
TikTok je s 689 miliony aktivních uživatelů sedmou nejpoužívanější platformou...