Máte chatbota na Facebooku? Připravte se na přísnější pravidla a nepřesné cílení

Chatbotům a jejich tvůrcům nadělil Facebook nepříjemný vánoční dárek. Od 16. prosince začínají ve všech zemích EU platit výrazně přísnější pravidla pro provoz chatbotů napojených na Facebook Messenger.
Zásadní změnou je osekání možností cílení a optimalizace. V kampaních už nebude možné optimalizovat cílení na uživatele, kteří pravděpodobně začnou nebo dokončí konverzaci s chatbotem. Klasické cílení na proklik do Messengeru zůstává, ale ve srovnání s cílením na konverzaci je méně účinné. Facebook ruší také retargeting uživatelů, kteří už v minulosti se stránkou na Facebooku nebo Instagramu chatovali. Obě změny způsobí, že reklamy se budou zobrazovat méně přesně zacíleným uživatelům.

Končí přílohy, videa a odkazy

Změnám se nevyhne ani obsah chatbotů. Bude daleko větší výzvou, aby byl chatbot vizuálně atraktivní a zábavný. Z chatbotů totiž zmizí videa a možná i větší obrázky. Nepůjde také používat odkazy na web nebo dokumenty umístěné mimo Facebook. Pro některé chatboty také může být komplikací zákaz odesílání i přijímání příloh. Chatboti také přijdou o simulovaný indikátor psaní odpovědi (“tři poskakující tečky”), ten ale nejspíš nikomu chybět nebude.
Facebook sice naznačuje, že hledá řešení, jak omezené funkce znovu zpřístupnit, ale my už chatboty i kampaně updatujeme tak, aby běžely bezproblémově. Zároveň věříme, že dobře vymyšlený chatbot se bez zrušených funkcí ve většině případů obejde.
Na první pohled jsou pokročilejší chatboti obětí války mezi Facebookem a EU o ochranu osobních údajů uživatelů. Facebook se tímto krokem však zároveň elegantně zbavil konkurence. Nedávný nákup startupu Kustomer, který se specializuje na chatboty a online zákaznickou podporu napovídá, že má Facebook v oblasti chatbotů vlastní plány.

David Mynář

David Mynář

V roce 2014 nastoupil do Freshe jako junior, od roku 2019 je jedním z partnerů. Webová analytika, strategie a práce s daty jsou jeho největší specializací. Vede celé naše marketingové oddělení.

Přihlaste se k odběru novinek

    Fresh březen: tisíc a jeden videocall, ale i noví klienti a projekty

    V posledních pár týdnech se svět obrátil vzhůru nohama a my ve Freshi jsme nebyli […]

    Číst více
    3 praktické tipy, jak během nouzového stavu nakopnout svůj obchod

    3 praktické tipy, jak během nouzového stavu nakopnout svůj obchod

    Současný nouzový stav a jeho nepředvídatelné trvání mnoho podnikatelů oprávněně děsí. U každé krize ovšem […]

    Číst více
    10 marketingových fenoménů nadcházejících slovenských voleb

    10 marketingových fenoménů nadcházejících slovenských voleb

    Již za několik málo dní se naši slovenští bratři odeberou k volebním urnám, aby zvolili […]

    Číst více