Jak na Lead generation pomocí Facebook Ads (Meta Ads)?

Aktuálně Marketing, SEO, PPC, sociální sítě

Lead generation je proces hledání potenciálních zákazníků  a jejich následné přeměnění v tzv. leady – zákazníky, kteří projevili zájem o produkt či služby vaší firmy. Lead generation marketing tedy nejčastěji spadá až do druhé fáze interakcí zákazníků se značkou.  

 

Pro samotné generování leadů lze využívat mnoho marketingových kanálů, přes obsah až po klasické PPC reklamy. Následující článek je návod a inspirace, jak leady sbírat skrze platformu Meta (Facebook + Instagram).  

 

Získávání leadů na Facebooku  

Generování potenciálních zákazníků skrze Lead Ads kampaně je unikátní formát, kdy se po klinutí na samotnou reklamu uživateli sociální sítě zobrazí vámi vytvořený formulář. Uživatel tento formulář vyplní a následně odešle. Velkou výhodou tohoto typu reklamy je, že uživatel ani v jednom z kroků nemusí opustit prostředí aplikace. Díky tomu se zvyšuje konverzní míra získání leadů oproti klasickému odeslání formuláře například na webové stránce společnosti. Získané leady si můžete nechat posílat do CRM systému nebo pomocí aplikace Zapier například do vašeho e-mailu. 

 

Společnost Meta v současné době nabízí inzerentům tři hlavní reklamní platformy, Facebook, Instagram a Messenger. Využití platformy WhatsApp či aplikacích třetích stran zatím není možné.  

 

Jak samotné Lead Ads vytvořit?  

Vytvoření Lead Ads je velice jednoduché. Jedná se o proces o několika krocích, ke kterým stačí znát prostředí Facebook Business Manageru a potřebné informace k vytvoření samotného formuláře.  

 

 

Při zadávání nové kampaně zvolte v editoru kategorii Leads (cíl kampaně Leads). Druhým důležitým krokem je na úrovni reklamní sady zvolit lokaci konverze na Instant forms. V případě, že nastavujete pro reklamní účet leadovou kampaň poprvé určitě na vás vyskočí chybová hláška #1815089 (Nepřijali jste podmínky služby: Nemůžete spustit reklamy ke sběru kontaktů, dokud vaše Facebook stránka nepřijme podmínky pro generování potenciálních zákazníků služby Facebook.), tuto chybu spravíte jednoduchým přečtením a odesláním souhlasu s podmínkami. 

 

 

Dále nastavíte rozpočet, časové rozhraní, cílové publikum a umístění reklamy. Je potřeba počítat s tím, že některá nabízená umístění nebudou pro leadovou kampaň dostupná. Dalším omezením, které by vás mohlo během nastavování kampaně překvapit, je nemožnost využití formuláře při cílení na publikum mladší 18 let.  

 

V posledním kroku nastavíte jednotlivé kreativní vlastnosti reklamy, tedy texty, vizuály či UTM tagování. V tomto kroku je také potřeba vytvořit formulář na sbírání informací o uživateli. 

 

Jak na samotný formulář?  

Vytvoření samotného formuláře má celkem pět kroků. V prvním kroku zvolíte typ formuláře. V druhém kroku přidáte úvodní obrázek, chytlavý nadpis a samotný text. Ve třetím kroku již můžete přizpůsobit počet a samotné otázky, které potřebujete, aby vám potencionální zákazník zodpověděl. Ve čtvrtém kroku následně musíte vložit odkaz na souhlas se zpracováním osobních údajů (stačí vložit odkaz na podstránku týkající se zpracování u vás na webu). V posledním kroku už pouze stačí poděkovat a rozloučit se. Zde také můžete přidat odkaz na vaši webovou stránku.  

 

Formulář je možné rovnou publikovat, případně uložit a v budoucnu se k němu opět vrátit. Po publikování vám již formulář nepůjde upravit. V případě potřeby úprav pak musíte vytvořit nový od začátku či starý duplikovat a upravit pouze kopii. Také nezapomeňte, že pokud máte Business Manager v angličtině, v záložce nastavení je potřeba změnit jazykovou mutaci formuláře na češtinu (pokud tedy cílíte na české publikum) či jiný jazyk dle vaší kampaně.  

 

Zpracování Leadů 

Vytvoření formuláře a jeho spuštění v reklamní kampani jsme vám již ukázali. Posledním důležitým krokem tedy zůstává zpracování sesbíraných informací od uživatelů. K přehledu slouží záložka Leads v Meta Business Suite (nebo také Leads center přímo na Facebookové stránce). 

 

Při zpracování leadů máte tři hlavní možnosti, jak údaje zpracovávat. Základní možnost tvoří přímo rozhraní od Mety, ve kterém dokážete dohledat jednotlivé leady dle času. U každého získaného leadu se vám zde ukážou vyplněná data z formuláře, název kampaně, ze které byl lead přijat a následně také možnost rozdělení leadů do čtyř kategorií pro vaši lepší orientaci. 

 

Druhým způsobem jak leady zpracovávat je možnost jejich automatického průběžného zasílání pomocí volně dostupných (či placených) aplikací. My sami jsme vyzkoušeli například Zapier. Poslední a tím jednodušší možností, jak na zpracování leadu je přímě propojení reklamy s vnitřním firemním CRM systémem. Možnost, která určitě může zaujmout ve větších firmách, které CRM systém mají připravený. 

 

Fresh a využití Lead Ads  

Generování leadů pomocí Lead Ads na Facebooku i Instagramu jsme v uplynulých měsících měli možnost vyzkoušet u několika našich klientům z různých odvětví. Pro ArtGlass Lighting jsme měli možnost využít tento typ reklamy při generování nových zákazníků, kteří měli zájem dorazit osobně na veletrh FOR ARCH 2022. Využití leadové formulář v kosmetickém odvětví jsme s BIODERMOU vyzkoušeli na možnosti rozesílání testovacích vzorků či při představení nových produktů na trhu a jejich možného vyzkoušení. Získané údaje o uživatelích, v tomto případě hlavně e-mailové kontakty, byly následně využívány pro mailing. V České republice za získání jednoho kontakt klient v průměru zaplatit na 19 Kč, pro Slovenskou republiku to dokonce bylo o tři koruny méně. Naopak, v rámci dlouhodobé spolupráce s klientem Primagas s.r.o. formulář nejčastěji využíváme pro retargeting dříve osloveného publika v poslední fázi kampaně. Leadový formulář může být vhodnou volbou i z důvodu velikosti kampaně a omezených množností měření konverzních událostí na webových stránkách, jako tomu pro nás bylo v loňském roce u náborové kampaně nových lektorů na volnočasové kroužky u Domu dětí a mládeže Jižní město. 

Hana Večerková

Chcete také generovat potenciální zákazníky skrze Lead Ads kampaně? Rádi vám s tím pomůžeme, napište nám: