Začínáme s TikTokem: 6 tipů na to, jak si nejrychleji rostoucí síť osvojit co nejdříve

9. 3. 2023 Aktuálně Sociální sítě

TikTok je s 689 miliony aktivních uživatelů sedmou nejpoužívanější platformou na světě. Jak se ale jako úplný nováček orientovat na síti, kde najdeme všechny druhy obsahu a jejíž hlavní publikum se pohybuje mezi 18 – 24 lety? 

 

Během posledních let se TikTok díky generaci Z vyšvihnul na marketingový powerhouse. Tato aplikace je ale i obrovskou příležitostí pro umělce (hlavně hudebníky). Jakmile se vám podaří udělat z produktu virál, máte vyhráno a o víc už se vlastně moc snažit nemusíte (to myslíme samozřejmě s nadsázkou, ale vlastně ne tolik).

 

Pokud to není zatím váš případ, připravila jsem si pár tipů, které by vám pro úspěch mohly dát dobrý základ.

 

Dejte si pár hodin/dní na pochopení principů aplikace

Svět této platformy se může zdát složitý a hektický. Nicméně nám můžete věřit, když řekneme, že tento pocit bude čím dál, tím menší. Aktivním používáním a interakcí vytvoříte si na míru vytvořený algoritmus, který vám bude nabízet pouze obsah, který vás skutečně zajímá. 

TikTok For You Page (domovská obrazovka aplikace) nabízí nekonečný proud videí od ostatních uživatelů a postupem času stále chytřeji rozpoznává, co se vám líbí. (Možná až příliš chytře, jak se někteří uživatelé obávají.) 

Dalo by se říct, že je to taková personalizovaná televizní stanice, která se přizpůsobí vašim zájmům.

 

Zaměřte se na účty konkurence

Jak už bylo řečeno, TikTok je specifický svým unikátním algoritmem. Pokud budete svou interakcí a svými zájmy cílit na svůj byznys, rychle se vám pod ruce dostanou účty s podobným záměrem. To vám dá představu o konkurenci, její TikTok tvorbě a o tom, co funguje a co třeba naopak tolik ne. 

Je to také skvělý základ pro váš interní brainstorming. Nebojte se videa ostatních používat jako inspiraci. Inspirujte se, ale nekopírujte.

 

 

Stanovte si cíle

Je vaším cílem zvýšit prodej produktu, povědomí o značce nebo dosažení ,,cool faktoru”? Každý cíl má svůj postup.  

Ať už kampaň zahrnuje placenou reklamu, nebo jen organický obsah, pro nastavení úspěšné kampaně je naprosto zásadní pochopit, jaký je váš celkový cíl. 

My vždy doporučujeme obsah spíše třídit na trendy, produktová a ostatní videa a  podle vašich cílů je patřičně ředit.

 

Zaměřte se na aktuální trendy a okamžite reagujte

Po tom, co aplikaci trošku pochopíte, omrknete konkurenci a stanovíte si cíle, je čas na to šlápnout. 

Trendy na TikToku jsou vlastně taková měna, která vám v případě vaší aktivity docela spolehlivě může zajistit organický dosah a potenciální leadgeny. 

Ze všech TikTok tipů bude mít na vaši viditelnost pravděpodobně největší vliv využití virálních zvuků, memů, výzev a trendových hashtagů. 

A opět se tímto dostáváme k bodu č. 1, jak fungují trendy pochopíte pouze tím, že na aplikaci sami strávíte nějaký čas.

 

Už teď vám můžeme prozradit, že připravujeme pravidelný seriál o aktuálních TikTok trendech, abychom vám hledání v tomto obrovském rybníku trendů trochu usnadnili.

 

Hashtagy, hashtagy a zase ty hashtagy

Hashtagy se můžou zdát jako věda, ale ve skutečnosti je to jeden z nejjednodušších nástrojů jak o sobě (nebo své značce) dát vědět. Hashtag patří mezi hlavní faktory, na které se dívá TikTok algoritmus při rozhodování, který obsah bude uživatelům ukazovat. 

Když se naučíte hashtagy správně používat zajistíte si, že se na vaše videa bude dívat to správné publikum. 

Trendy hashtagy snadno objevíte u videí, které se ukazují na vaší hlavní stránce. Stačí na ně kliknout a zobrazí se vám ostatní videa, která byla tímto hashtagem označena a dokonce i kolik jich bylo vytvořeno. Pod nimi pak máte šanci narazit na ostatní hashtagy.  Podobný princip funguje i u zvuků a hudby.

 

Pokud vám i po přečtení tohoto článku stále zůstaly nějaké otázky, neváhejte se nám ozvat a sjednat si s námi schůzku. Rádi vás v oblasti sociálních sítí proškolíme. 

Petra Charvátová
Petra Charvátová působí ve Fresh Services jako kreativec a specialistka na sociální sítě. Má za sebou několik let praxe v oblasti produkce, PR a správy sociálních sítí. Působila v hudebním průmyslu a podílela se na tvorbě komunikace festivalu United Islands of Prague 2021

Chcete také začít používat TikTok?